PDA

Se hel versjon : er dette mulig?

Popey!
18-03-2004, 09:55
Jeg har vært kvalm i lang lang tid, tok tester rundt jul, negative.
Kvalmen gir seg ikke, og er plaget med bekkenet, halsbrann.

Og plutselig har jeg kjent "bevegelser" satt foran pc'n igår og plutselig kjentes det ut som noe turnet rundt nede i magen, slik som det gjorde i forrige graviditet, noen av de første bevegelsene.... og har hatt litt murringer og slikt den siste tide, følt meg mer oppblåst.

Har hormonspiral derfor hadde jeg slått fra meg graviditet, men så nevne moren min at noen hun kjente da hun var yngre hadde hatt en graviditet utenfor livmoren og det hadde ikke slått ut på gav.test.

Er det mulig at HCG nivået ikke øker før det har gått en stund? Vet jeg ikke testet positivt før 3 uker etter ikke forventet mensen sist, på tredje testen....

har kjøpt test for sikkerthets skyld...

MEn lurer litt på dette med hcg-ni¨vå og slikt....

ayesha
18-03-2004, 09:58
Hvis du skulle være så gravid utenfor livmoren at du kjenner bevegelser, så ville jeg tro du hadde VONDT! Min tante hadde dette, bare 5-6 uker på vei, fikk hun store smerter, og måtte legges inn på sykehuset.

Men det lureste du gjør, er selvsagt å kontakte lege!

K@trine
18-03-2004, 10:02
Nå er det jo egentlig veldig liten sannsynlighet for å bli gravid med hormonspiral, men alt er mulig.
Hvis du har en graviditet utenfor livmoren, så er det vel ganske vanlig å miste/spontanabortere før du begynner å kjenne liv, eller?
Dessuten så produserer kroppen hCG selvom det er graviditet utenfor livmoren. Det kan jo selvfølgelig hende at kroppen din er fryktelig treg med å produsere hCG. Men hvis du har holdt på siden før jul, så burde det jo slå ut på test nå. Ta en test du. ;)

Jeg har hatt cyster på eggstokken et par ganger, og da har jeg kjent masse graviditetssymptomer, oppblåst mage, murringer i korsryggen, fantomspark/luftbobler osv. Så det kan jo være noe sånt også.
Hvis testen er negativ og du fortsetter å ha disse symptomene, så burde du jo komme deg til lege. Hvis testen er positiv, så må du jo komme deg til lege med en gang. Så uansett så burde du vel få deg en legetime.
Lykke til.

Polyanna
18-03-2004, 10:45
Egglederen (som er der egget ligger hvis man er gravid utenfor livmoren) er en trang kanal, og man vil oppleve sinnsykt sterke smerter og noen ganger at egglederen sprekker, leeeenge før barnet er så stort at det kan sparke.

Jeg vet ikke hvor lenge det er siden du fødte, men jeg husker jeg fikk både graviditetssymptomer og til og med kjente fantomspark da sønnen min var 6-8 måneder. Jeg tror det var kroppen min som prøvde å komme seg litt i gjenge igjen. (?)

Håper testen gir det svaret du håper på...