Se hel versjon : mensen
Unregistered
18-03-2004, 10:58
Jeg har satt inn spiral, og fått mensen tilbake etter fødsel for et par dager siden. Er det vanlig å blø mer enn man brukte når man først får den tilbake? Eller er det spiralen? Blir gal,jeg- må jo holde meg i nærheten av en do hele dagen:( Blir det bedre?
Ja, større blødnnger er en av de vanligste bivirkningene når en har satt inn spiral, gjerne sammen med mer menssmerter.
Dessverre ja, jeg følte jeg hadde fossblødning de første mensdagene da jeg hadde kobberspiralen. Og det blir ikke bedre, mensen startet alltid med etpar "fossdager" :p og varte flere dager enn normalt for meg sålenge jeg hadde kobberspiral. Med hormonspiralen er det annerledes, den fjerner ofte mensen helt (etter en "innkjøringsperiode" på opptil halvt år), i verste fall får du bare en miniblødning (helt topp for meg).
Synd din lege ikke sa noe om økt mens før du fikk satt inn spiralen, da hadde du kansje valgt hormonspiral isteden.
Unregistered
18-03-2004, 19:15
helt klart! Har liksom ikke lyst til å dra å ta den ut heller....blæh!
Får se an litt, men blir det ikke bedre skal den UT!
skilpadda
18-03-2004, 22:22
Jeg fikk også kobberspiral etter fødselen, og selv om jeg visste at det var en vanlig bivirkning, ble jeg overrasket over hvor kraftige blødninger jeg fikk de første par gangene. Men hos meg har det faktisk dempet seg, jeg blør hverken så kraftig eller så lenge nå, og har ikke så mye smerter heller som de første gangene. Så det hender at det "går seg til" også. Deilig å slippe hormoner, syns jeg. :)
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.