PDA

Se hel versjon : Lyst på en til..

Unregistered
18-03-2004, 13:17
Vi har en liten på 5 mnd. og har begynt å tenke på om vi muligens skal prøve å få en til (hadde egentlig tenkt å vente 2-3 år, men jeg er sååå klar for en til). Det blir i såfall sikkert 1 1/2-2 år mellom de (har ikke fått mensen tilbake etter fødselen).
Trenger for/mot argument fra dere med to så tett. Er det mye arbeid med to så tett, hvordan er det økonomisk?? Takknemlig for svar:)

Kengu
18-03-2004, 16:47
Nå har ikke jeg to tette da, men ville bare fortelle deg at det er veldig vanlig å ha lyst på en til så kjapt etter fødselen. Men har du virkelig tenkt over hav det innebærer? Nå er ungen din liten, og ligger stort sett bare der. Krever ikke så mye, enda. Men hva når den blir større, krever aktivisering, nye intrykk, leking ute o.s.v? Og hva om du da har en baby i tilleg?

Tidligere bruker
18-03-2004, 17:01
Jeg har alltid vært omvent.
Kunne aldri tenkt meg en til etter fødselen.'
Da jeg fikk første så sa jeg at jeg aldri skulle ha flere.
1-2 år senere kom lysten snikende.
Samme med nr 2.
Men nå som jeg har tre,så kan jeg garantere at jeg ikke skal ha flere.
Ikke sjans.
Det er så mye tyngre når man får ett barn til.

Chance80
18-03-2004, 17:30
Jeg har og en liten på 5 mnd og ønsker meg også en til snart, men dessverre så er det noe som setter stopper for det..
Hadde jeg vært i dine sko hadde jeg begynnt med en gang :D
Men så har jeg ingen erfaring med to tette... :p

Chance

Januarbaby
18-03-2004, 19:36
Hei !

Jeg hadde også veldig lyst på en til med en gang.
Nå ble det ikke noe av og det er jeg egentlig glad for nå.

Jeg ser hvor mye tid gutten på 14 mnd krever av meg nå. Tenk om jeg skulle hatt enda en på vei nå. Tror og vet at det ville vært veldig slitsomt.

Bare som et lite innspill....

maribo
18-03-2004, 20:32
Jeg har 2 år og 4 mndr mellom mine to snupper, dvs litt mer enn det kanskje kan bli hos deg, da...
Jeg synes det første lille året var ganske tøft, men deretter har det vært stort sett bare herlig - de leker kjempegodt sammen, og stoooorkoser seg.
De første månedene med to unger brukte jeg alltid å leke med storesøster da lillesøster sov. Det gikk på bekostning av husarbeidet;)
Det er klart det er mye arbeide med to tette, men du er gjerne noen hakk mer avslappet med nr to :D
Jeg kan anbefale to tett, mens søstra mi, som har 6,5 år mellom sine, anbefaler nok det.....

[Mon|]
19-03-2004, 13:04
Det er 17 mnd mellom mine to prinser.. det har både sine fordeler og sine bakdeler...
ja, det er veldig slitsomt til tider, men jeg syns absolutt at det er verdt det. Forhåpentligvis kommer de til å få mye glede av hverandre og leke masse med hverandre når de blir litt eldre.
Når de er såpass tett så har vi heller ikke rukket å gitt bort så veldig masse så vi slapp å kjøpe en hel haug med klær og ting (nå var jo vi så heldige å få to med samme kjønn).

Det går seg som regel til.. når man kommer inn i rutiner osv så går tingene mye lettere.

Lykke til med hva du nå enn bestemmer deg for :) :klem: