PDA

Se hel versjon : Alkohol

Unregistered
18-03-2004, 21:42
Heisann.

Jeg drikker som oftest 2 glass vin i helgen når lille har lagt seg. Jeg blir ikke beruset av dette fordi jeg sitter og nipper over mange timer. Hva synes dere om dette? Drikker dere?

Unregistered
18-03-2004, 21:45
Nei fy på deg.
Du bør slutte med det der umiddelbart. Tenk på hvilken innvirkning dette har på barnet ditt.

Nei, seriøst: ta deg 4 glass vin du. Det skader ingen, og vin er jo kjempegodt.

Unregistered
18-03-2004, 22:04
Er faktisk litt uenig i at fire glass ikke skader noen. Jeg hadde nok blitt ganske beruset av så mye vin, og det kan absolutt gå ut over barna. Max to glass er ok synes jeg, ikke mer.......

Tidligere bruker
18-03-2004, 23:15
Man er jo forskjellige da... noen tåler mer enn andre, og føler du at du ikke blir påvirket av disse to glassene, slik at det går utover barna, så hvorfor ikke?? Personlig syns jeg selv det er litt ekkelt å drikke med barn i huset, ialle fall med spedbarn i nærheten. Tenker på at de plutselig kan bli syke og må kjøres til lege, eller andre uventede ting skjer, men det er jo meg da... ;)

Anitra
18-03-2004, 23:46
Kos deg med vinen din du :)

Ise
19-03-2004, 00:08
Kos deg du:blunke:

Klem fra Isemor og barna:hjerter:

Tidligere bruker
19-03-2004, 07:20
.....

Tidligere bruker
19-03-2004, 07:26
Er vel ikke noe galt med et par glass vin en gang i mellom. Problemet kommer dersom det er snakk om fyll, eller dersom det er snakk om et jevnt forbruk. (Fikk vite på sykehuset nylig at når det gjelder fysisk avhengighet er det ikke mengde men jevnhet i forbruk som er viktig, en alkoholiker).

Jeg drikker lite men har ingen problemer med å drikke vin til maten med Mazungen tilstede heller, og folk som ikke kjører bil har da også barn så kjørbarhet er ikke noe argument.

Men uansett så hører ikke fyll og barn sammen men det er en helt annen sak.

maribo
19-03-2004, 08:02
Kos deg med vinen, du:)
Her drikker vi av og til et glass eller to - hverdag eller helg. Det er bare godt og sunt, så det drikkes med god samvittighet og full kontroll :mervink:

Tidligere bruker
19-03-2004, 08:47
kos deg med vinen du

Unregistered
19-03-2004, 09:14
Flere med denne diskusjonen. Kos deg,du! Du kjenner selv om det ikke er i orden!

http://www.nybaktmamma.com/plassen/showthread.php?threadid=125202

Polyanna
19-03-2004, 09:19
Det er forskjell på å nyte litt vin og på fyll! Jeg drikker gjerne vin til maten med barn til stede - for meg hører det vin til et godt måltid. Det har overhodet ingenting som helst med beruselse å gjøre - hadde jeg funnet en god alkohofri vin kunne jeg like gjerne drukket det.

Mer enn 2-3 glass medfører gjerne en viss effekt på oppførsel/ hvordan man føler seg, så det syns jeg ikke man skal gjøre så barn kan se det (og barn kan våkne...). Våre barn skal aldri se sine foreldre beruset!