PDA

Se hel versjon : Å skrive i en annen barselgruppe?

...Sulla....
18-03-2004, 23:33
Ja det syns jeg ikke gjør noen ting. Men en ting som gjør at jeg blir lettere oppgitt er når noen svarer slike tråder som spm hører til en bestemt barselgruppe, som f.eks: hva kan ett åringen din gjøre nå? Så ramser alle opp det de kan gjøre og innmellom kommer det ei inn som har barn på 1,5 mnd og skryter veldig av at ungen hennes kan veldig mye mer. Og det er jo ikke rart da ungen hennes er 6 mnd eldre. Så tenkte jeg at hun kanskje bare så feil, men nei da, hun har vært i mange barsel grupper og gjort det samme.

Dette plager meg ikke, men jeg ser ikke helt pointet. Jeg skriver i min barselgruppe og ønsker å vite hva de gir deres 10 mnd gml unger til middag, men jeg spør ikke hva alle de andre gir demmes barn som er to år liksom.

Er det flere som reagerer på slikt? Det gjelder flere har jeg sett dette her, kanskje det bare er jeg som syns det blir litt dumt?

Jeg har IKKE i mot noen om de kommer med råd og tips og sånn, men hvis vår barselgruppe skal skrive opp når vi føda så blir det dumt at en som føde ett år tidligere skal hoppe inn..

Bare noen tanker....

Anitra
18-03-2004, 23:39
Nå er jeg i 2001 gruppa da, og der er vi ikke delt inn i måneder lengre, men jeg skjønner tankegangen din. Du får heller bare ta det med et smil, for den dama er jo umåtelig stolt av sitt barn, og vil jo så gjerne fortelle om det :)
Jeg reagerer ikke på det, men skjønner de som gjør det :)

Stin@
19-03-2004, 06:05
Det hender jeg skriver i en barselgruppe hvis jeg føler at jeg har noe å komme med.
Selv tilhører jeg gruppen "eldre barn".
Med flere barn og noen år på baken har man etterhvert fått erfaring med litt av hvert.
Dere får heller si ifra hvis det blir plagsomt.
Forøvrig trenger man jo ikke lese hvis man ikke vil.

Tidligere bruker
19-03-2004, 06:54
Jeg svarer ofte i andres barselgrupper, kan bare ikke dy meg :blush: Jeg svarer bare der jeg føler at jeg har noe å komme med og prøver å holde meg til saken.

Jeg er enig med deg i at det er litt rart å hoppe inn i en motorikktråd i en annen gruppe hvis barnet mitt er mye ledre/yngre. Jeg kan ikke huske å ha lagt merke til det, men er ganske sikker på at det ikke er meg ;)

Nennemor
19-03-2004, 10:00
Jeg kan signere på Rambolines innlegg i grunnen. Jeg kan heller ikke dy meg av og til, men jeg skryter ikke av hva mine unger kan nå hvis de andre ungene det sammenliknes med er mye yngre. Det blir litt meningsløst.

Robyn
19-03-2004, 12:59
Jeg er sjelden innom andre barselgrupper enn min egen som nå tilhører "eldre barn", så jeg føler meg i hvertfall ikke truffet. :fnis:

Men må si meg enig i at å komme med konkrete råd etc. er helt greit, eller svare på generelle ting. Men å begynne å svare på sammenlikningsspørsmål om motorikk etc. blir jo noget merkelig da.

Happy
19-03-2004, 18:48
Husker ungene i mai-klubben var rundt 6 måneder når noen på en spørreundersøkelse hadde krysset av for at barnet gikk :fnis: Det var ingen fra "vår" klubb som gikk da de var 6 måneder! ;)

Blir unektelig litt komisk, ja!

livi
20-03-2004, 08:31
Opprinnelig melding fra Nennemor
Jeg kan signere på Rambolines innlegg i grunnen. Jeg kan heller ikke dy meg av og til, men jeg skryter ikke av hva mine unger kan nå hvis de andre ungene det sammenliknes med er mye yngre. Det blir litt meningsløst.

signerer denne jeg!!
Er titt og ofte inne på forskjellige barselgrupper:uff: trodde liksom ikke at dette plaget noen :(

Athiqa
20-03-2004, 16:03
Jeg sniker meg titt og ofte inn i andres barselgrupper, men dette bare for å skryte av alle de skjønne bebbisene.
Har jeg noe å bidra med når det dukker opp spørsmål om amming, bæsj eller andre tema svarer jeg der og.

Men å f.eks gå inn i februarklubben og skryte over at Jonatan ruller både fra mage og rygg...hehe, det gjør jeg ikke. Skjønner ikke helt vitsen med de som gjør det..

Ise
20-03-2004, 16:13
Opprinnelig melding fra Athiqa
Jeg sniker meg titt og ofte inn i andres barselgrupper, men dette bare for å skryte av alle de skjønne bebbisene.
Har jeg noe å bidra med når det dukker opp spørsmål om amming, bæsj eller andre tema svarer jeg der og.

Men å f.eks gå inn i februarklubben og skryte over at Jonatan ruller både fra mage og rygg...hehe, det gjør jeg ikke. Skjønner ikke helt vitsen med de som gjør det..

Enig,det skjønner jeg heller ikke.....

Klem fra Isemor og barna:hjerter:

loop
20-03-2004, 19:33
Syns det er gøy når vi får besøk i vår barselgruppe jeg! Litt oppmerksomhet fra mer "erfarne" mammaer, syns jeg bare er stas. Fortsett med det! Har ikke merket noen svar som har gått utenfor tema i innlegget.