PDA

Se hel versjon : Angrepillen og statistikk over hvor sikker den er`?

Unregistered
21-03-2004, 22:31
Jeg mener å ha sett en statistikk over hvor sikker angrepillen er. F.eks Innen 24 timer 80% Innen 48 timer 50% osv.

Noen som skjønner hva jeg mener? Sitter å lurer på om jeg skal ta en liten tur på apoteket i morgen etter et lite uhell i helgen. Litt mye vin lørdagskveld og ups man glemte vist kondomen:flau: Jaja man lærer av sine feil er det ikke det man sier da:p

Er på dag 12 i syklusen min og har ca. 32 dagers sykluser. Kan jeg ha gått klar?

Dukkelise
22-03-2004, 06:33
Hei!

Jeg ville nok anbefale deg å ta en tur på apoteket. På dag 12 kan du jo risikere å treffe EL... sædcellene kan jo leve i noen dager også.

Fra hjemmesiden til Norlevo: (http://www.norlevo.nu/norway/default.htm) NorLevo reduserer graviditetsrisikoen med 85% om behandlingen startes innen 72 timer (3 døgn). Risikoen for å bli gravid er ca. 1% etter inntak av NorLevo. Jo tidligere behandlingen startes, desto sikrere er effekten.

-En billig forsikring, og ganske sikker også!

Lykke til! :)

Angreren
22-03-2004, 11:11
Jeg fant en slik statistikk jeg da.

De(n) første pillen(e) tas: innen 24 timer: 95 prosent (77 prosent)
24 - 48 timer: 85 prosent (36 prosent)
48 - 72 timer: 58 prosent (31 prosent)

Ser at jeg skrev lørdagskveld men det var fredag jeg mente:flau: Var litt småpanisk her jeg satt og skrev..

Men er det i det hele tatt noe vits å ta den da? fifty/fifty om den virker eller ikke liksom:uff:

Jaja bare smøre seg med tålmodighet og vente å se hva som skjer. Det som skjer det skjer...........