PDA

Se hel versjon : Hjelpe og trøste!

Unregistered
25-03-2004, 10:54
Hei!

Fikk akkurat vite at jeg i neste uke skal på mitt første ordentlige arbeidsintervju! Og jeg aner ikke hva som vil skje! Noen gode råd eller tips? Det er jo noen år siden jeg var ferdig med utdannelse min, bør jeg pugge litt fag igjen? Jobben er en mindre stilling på et trygdekontor. Hva slags spørsmål kan komme?

Hjelpe og trøste - i går følte jeg meg gammel, nå er jeg igjen ung og kjempenervøs.

Maximillia
25-03-2004, 11:01
Her fant jeg noen råd:
http://www.dagbladet.no/dinside/2004/03/02/392374.html

Hvis du søker på jobbintervju finner du helt sikkert flere.

Lykke til! :)

Eufemia
25-03-2004, 14:22
Aetat sine sider finner du tips om intervju og veldig mange av spørsmålene som står der blir du stillt. Det er viktig å forberede seg, jeg har selv akkurat vært jobbsøkende, på 3. og 4. intervjuet satt den, og jeg fikk tilbudt begge jobbene. Jeg merket også selv at det da gikk mye bedre, jeg var forberdet på det meste.

Veldig ofte starter man intervjuet med å fortelle om arb.plassen og stillingen. Etter det kan du bli spurt om å fortelle om deg selv - ha klart hva du skal si! F.eks alder, bosted, sivilstand, utdanninger kronologisk og putt gjerne inn små sidespor (vært politisk aktiv, studert i utlandet, reist verden rundt, frivillig org.)....
Vær obs på kroppsspråket, ikke sitt med armene i kors eller hodet støttet henda. Tilslutt bør du ha noen spørsmål å stille intervjuer, f.eks. hvor mange ansatte er det, hvilke faglige bakgrunner er representert på arb.plassen.

Kunne skrevet så mye, mye mer (og mindre rotete), men jeg er litt bissnisse - har jo fårr jobb og er på flyttefot :D

Lykke til.