Se hel versjon : psykolog..
Unregistered
27-03-2004, 16:35
Dette er et seriøst spørsmål..ingen tuller med sånn..
Je mistet katten min for 2 måneder siden, noe som gikk hardt inn på meg...jeg sliter med dette den dag i dag..har veldig lyst på et nytt kjæledyr..men vet ikke om jeg orker å gå gjennom dette igjen..jeg er veldig nedfor og gråter ofte når jeg tenker på pusen min...dette er ganske ofte..jeg blir kjempe sint når jeg ser andre kose med dyrene sine..går ikke på besøk til venner med dyr lenger fordi det er for tøft...nå orker jeg helle rikke å kose med mannen pga dette...jeg blir ofte sint og sur..tenker på at jeg aldri skulle ha sluppet pusen ut den dagen..jeg kunne ha drept vedkommede som kjørte på han..jeg er så frustrert..trenger hjelp...kan jeg søke om psykolog-hjelp?eller ikke dette alvorlig nok?
Cecilie85
27-03-2004, 16:44
det er mange grunner til at folk går til psykolog, og føler du selv at dette plager deg nok til at du trenger en utenforstående å snakke med om dette, så bestill time hos psykolog.
:stakar: husk også på at det kan ta lang tid før du får time...
Selvfølgelig kan du gå til psykolog. Få en henvisning fra fastlegen du! Håper du snart kommer i humør igjen, det er trist når kjæledyr dør, men slik er desverre verden!:stakar:
Dyreelsker
27-03-2004, 17:05
Jeg tror neppe du får psykologtime pga at du har mistet katten din.
Mange står i kø for å komme til psykolog av andre alvorlige grunner, så jeg tror og håper de nedprioritere slikt.
Jeg har selv mange kjæledyr, så jeg vet hvor vondt det er å miste ett eller flere. Men å oppsøke psykolog synes jeg er å gå for langt.
Unregistered
27-03-2004, 17:16
Opprinnelig melding fra Dyreelsker
Mange står i kø for å komme til psykolog av andre alvorlige grunner, så jeg tror og håper de nedprioritere slikt.
Jeg har selv mange kjæledyr, så jeg vet hvor vondt det er å miste ett eller flere. Men å oppsøke psykolog synes jeg er å gå for langt.
Jeg føler meg tråkket på av deg...blir trist når du skriver slikt..er nok nedfor fra før..trenger ikke et slik utsagn...da blir det bare verre..tusen takk for at du prøver å slukke den eneste lille livs-gnisten jeg har igjen..
Dyreelsker
27-03-2004, 17:19
Du spurte om et spm og jeg svarte med min mening.
Forglemmegei
27-03-2004, 17:49
Opprinnelig melding fra Dyreelsker
Herregud da!!! At det går ann... Folk reagerer forskjellig, noen tar det forferdelig tungt og i enkelte perioder i livet knekker man lettere!!! Hvem er du som sier at hun ikke er psykisk syk nok til å få hjelp??? Hvis sinnstilstanden er slik at det går ut over dagliglivet og gjør det vanskelig å fungere.. ja så skal man be om hjelp!!
Støtter deg fullt ut!! Du har det vondt, vennen:stakar: Kom deg til legen og be om henvisning. Men, vær forberedt på ventetid!!
Høres ut som om du bebreider deg selv veldig her.. Husk at det ikke var din skyld!!!
Håper du får hjelp til å snakke deg ut av sorgen snart, du trenger det!:stakar:
Dyreelsker
27-03-2004, 18:34
Opprinnelig melding fra Forglemmegei
[B]Herregud da!!! At det går ann... Folk reagerer forskjellig, noen tar det forferdelig tungt og i enkelte perioder i livet knekker man lettere!!! Hvem er du som sier at hun ikke er psykisk syk nok til å få hjelp??? Hvis sinnstilstanden er slik at det går ut over dagliglivet og gjør det vanskelig å fungere.. ja så skal man be om hjelp!!
Vedkommende spurte om et spm, noe jeg svarte på.
Synes det blir for dumt at noen skal bli sint fordi noen har en annen mening enn seg selv.
Forglemmegei
27-03-2004, 18:45
Jeg synes bare det er unødvendig å svare på et innlegg når man vet at personen som mottar vil bli lei seg av den kommentaren:( Synes man kan la være da!!
Mulig jeg var litt skarp i kommentaren min til deg, men når noen blir såret av andres kommentarer så reagerer jeg..
Delfinus
27-03-2004, 18:58
Synes vel og det er litt drøyt å gå til psykolog for å ha mistet katten sin, da må du ha andre ting du sliter med og. Og da er det jo helt ok å gå å få hjelp ;)
Sorry, men har vansker for å tro at dette er seriøst ment
Psykologtime får du dersom legen din finner deg syk nok til det, det er ingen her inne som kan svare deg på det... ;)
Dyreelsker
27-03-2004, 20:00
Opprinnelig melding fra Forglemmegei
Jeg synes bare det er unødvendig å svare på et innlegg når man vet at personen som mottar vil bli lei seg av den kommentaren:( Synes man kan la være da!!
Mulig jeg var litt skarp i kommentaren min til deg, men når noen blir såret av andres kommentarer så reagerer jeg..
Så det er altså ikke for oss med andre meninger dette da, er det det du mener?
Hvorfor spurte vedkommende da, hvis personen ikke tåler både negativ og positive svar.
kaffelars
27-03-2004, 21:23
Det er trist å miste kjæledyra sine, men var jeg deg ville jeg skaffet meg en ny katt! Da får du litt annet å tenke på og more deg med. Kanskje slipper det litt lettere da?
Har du ingen andre du kan prate med? Siden det er så lang ventetid med å komme seg til psykolog? Det hjelper å snakke med noen som forstår deg.
Tidligere bruker
27-03-2004, 22:11
Det finnes privatpraktiserende psykologer og det er vel ditt beste sted å starte. At du er deprimert og har det ille er nok grunn nok. At verden går i grus når du mister et kjæledyr tyder i mine øyne på at du har flere problemer og faktisk kunne trenge litt hjelp.
Ta en telefon, du trenger nemlig kun henvisning til psykolog med samarbeidsavtale.
Unregistered
28-03-2004, 03:14
Det er ikke alle plasser det er like lang ventetid på psykolog.
Du kan jo også gå til en privat, men da må du betale hele honoraret selv. Men du kommer fortere til, og "tar" ikke plassen til noen i "køen".
Hvordan du nå enn velger å gjøre det, så bør du nok ta deg en tur til psykolog. Det er jo ikke sikkert at du trenger å gå så mange ganger heller. Det er ofte at noen blir bedre alerede etter noen få ganger. Men om du skulle måtte gå lenge før du begynner å føle deg vel, så har du all rett til det.
Du har bare dette livet, hvorfor skal du måtte gå rundt å lide, og ikke få hjelp.
Søk hjelp på mandag!
Nennemor
28-03-2004, 17:33
Jeg må si meg enig med Gazelle og Maz. Hvis du klapper helt sammen etter å ha mistet en katt er det nok noe annet som har ligget under og som er kommet fram nå og da trenger du hjelp.
Hvis livet ditt var perfekt før du mistet katten, tror jeg ikke du passer til å ha kjæledyr. Da må du i tilfelle velge en papegøye neste gang, for det er vel det eneste kjæledyret du med sikkerhet vet at blir eldre enn deg selv.
Opprinnelig melding fra puu
Psykologtime får du dersom legen din finner deg syk nok til det, det er ingen her inne som kan svare deg på det... ;)
Signerer her.
Lykke til!
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.