Se hel versjon : Hvor mange
Unregistered
28-03-2004, 13:19
timer er det rimelig å bruke på datamaskinene pr. dag med tanke på at en er småbarnsfamilie?
(Jeg spør fordi jeg mener det her i huset går over alle støvleskaft..)
Nennemor
28-03-2004, 17:27
Det kommer vel an på når man sitter foran PC'en og hva man evnt. kutter ut å gjøre i stedet.
Jeg sitter som regel foran PC'en etter at ungene er i seng, da kan jeg sitte en til to timer, men det går da på bekostning av TV-kikking, for jeg er ikke så interessert i det.
Hovedinlegger
28-03-2004, 20:04
Hva med 6 - 9 timer på bekostning av husarbeid, kone og barn? (og inntekt)
Delfinus
28-03-2004, 20:32
Det høres "litt" drøyt ut da ;)
Tidligere bruker
29-03-2004, 07:58
Hadde :bryn: sittet SÅ lenge foran Pc`en hver dag, hadde jeg kastet hele geia ut vinduet!!! Får være måte på :gal:
Er enig med Nennemor. Selvom mine kveldsøkter noen ganger kan strekke seg til 3 timer hvis jeg har mye å gjøre (les: mange mailer å svare på)
Men 6-9 timer pr.dag høres helt vannvittig ut for meg!!! :bonk: Det er godt over alle støvleskaft...hadde en av oss i dette huset brukt så mye tid på pc'n hver dag hadde det ikke gått lang tid før dette huset var pc-løs!!
Nennemor
29-03-2004, 19:17
Opprinnelig melding fra Hovedinlegger
Dette høres vannvittig mye ut og det hadde jeg aldri tolerert. Da hadde han fått valget: PC'en eller familien.
Unregistered
31-03-2004, 09:50
Høres jo helt sprøtt ut!
Vi har heldigvis ikke internett hjemme, men får det snart...
Tror ikke det blir daglig engang at vi bruker den. Sitter på data/internett begge to på jobben hver dag så...
ooooppppssss - kanskje jeg skulle jobbe litt.....
MUM hilser
Oj, det var mye! Nei, da hadde jeg blitt hissig altså! ;)
Mamarazzi
01-04-2004, 00:35
Opprinnelig melding fra Hovedinlegger
Det sier vel seg selv...... Duden har blitt hekta/avhengig. Blir nesten som spillegalskap........ Mister fokus på andre ting - blir superegoistisk, klarer ikke lenger å ta hensyn til andre enn seg selv og sine behov der og da. Han har et problem, ja..... men det kan løses hvis han til slutt innser at han faktisk har et problem....
Lykke til.
Et sted mellom to og fire timer er vanlig her i huset.
Og stort sett er det jeg som bruker den...
Hadde det vært mannen,hadde jeg nok sagt stopp:o
Nå er jeg hjemme på dagtid og maskinen brukes ofte da.
På ettermiddagen når ungene og mannen er kommet hjem brukes den ikke så mye og bare i kortere perioder.
Camilla*
01-04-2004, 07:24
:bryn: sitter her toppen en time om kvelden.
Jeg kan sitte litt lenger, men det er stort sett om morgenen før Sebastian har stått opp. Et par timer kanskje?!
Hadde nok blitt rimelig drittlei hvis sambo skulle brukt all sin tid foran pc´n ja! :grrr:
Tidligere bruker
01-04-2004, 08:53
Jeg vil si at så lenge det går på bekostning av resten av familien, og familien føler det negativt, da er det for lenge.
Noen har et så hektisk liv at det vil føles negativt med 2 timer data om dagen. Andre har kanskje et annet syn, og setter grensen ved 6 timer.
Synes du det er alt for mye, og at det tar vekk verdifull familietid, da er det for lenge, uansett hvor mange timer det er snakk om.
Mener nå JEG!;)
Personlig så er jeg svært sjelden på nett mens Noah er våken. Jeg kan noen ganger snike meg til 5-10 minutter på formiddagen (sånn som nå) mens han leker litt.
Ellers er jeg her på kveldstid. Jeg prioriterer dette fremfor tv, derfor kan jeg bruke endel tid på nett etter arvingens leggetid.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.