PDA

Se hel versjon : Nattmat

Unregistered
29-03-2004, 08:34
Legger inn denne på pinlige da jeg tror jeg vil få flest svar, når personene kan være anonyme. For i klubbene virker det som man til tider ”glamoriserer” barna sine.

Jeg har en sønn på snart 1 ½ år. Og han sover stort sett gjennom natten, med unntak at han våkner rundt 4 tiden for å få mat. Og JA jeg gir han MME om natten enda. Jeg har rett og slett ikke hatt ork til å venne han av med flasken om natten.

Vet at det er flere som gir barna sine nattmat, og at det er flere som har klart og slutte med det. Det jeg ønsker å vite, er om det er flere i min situasjon, og om det er noen som kan gi meg noen gode råd, får å få slutt på denne uvanen.

Tidligere bruker
29-03-2004, 10:17
Hvorfor er det en uvane?
Hvis han vil ha mat på natta er det vel for en grunn! Jeg matet min sønn til han var over året! Jeg fikk kommentarer fra venner, helsestasjon og familie, men det er da ikke dems problem.
Jeg har den tro at barna selv slutter den dagen de er klare for det, noe poden her gjorde.

Dragen
29-03-2004, 10:32
Jeg ammet Poden om natta/morgenen (0500) til han var 14 mnd. Da sluttet jeg å amme, og han sov noen hele netter, men langt fra alle. De nettene han våknet fikk han MME. Han sluttet gradvis å våkne om natten, men han var godt over 2 år da han fikk den siste flasken med MME. Nå vet han at det er tomt - Lillebror vil nemlig ikke ha MME, så nå har han også sluttet.

Hvis det er viktig for deg å slutte, kan du prøve å snakke med barnet om dette om dagen, vise ham at flaskene er ødelagt/at det er tomt for erstatning, og så minne ham på dette når han våkner om natten.

Lykke til!

Tidligere bruker
29-03-2004, 11:14
Jeg gir Thea mme om natten og noen ganger en flaske på kvelden. Det er koseflaksen hennes og så lenge hun vil ha den skal hun få den.
Men det er mange kveler at det bare holder med brødskivene, vi tester først liksom for å se om det trengs noe mer, eller om hun klarer å holde uten:)

[Mon|]
29-03-2004, 13:30
Alexander har helt slutta å ete om natta, han slutta å ete fast på natta når han var 3 mnd gammel tror jeg, men innimellom feks når han er syk osv så kunne det hende at han ville ha litt mat. Mennå får han ikke mer, han sove rhele natta.
Han får ei flaske med vanlig melk om kvelden, som han koser seg med.