Se hel versjon : Hva gjør man med samvær nar man bor langt fra hverandre ?
Unregistered
29-03-2004, 12:34
Jeg og pappa´n til barnet vårt, vurderer å flytte fra hverandre fordi vi ikke lenger føler noe for hverandre og ikke går overens.
Det eneste er at vi bor på hver vår kant av landet,hva gjør man da med samværsrett for den som ikke får foreldreretten ?? Barnet vårt er ikke ett halvt år engang. Det er jo ikke akkurat noen løsning å sende barnet alene med fly eller tog eller buss !
Tidligere bruker
29-03-2004, 12:41
Må dere flytte så langt fra hverandre da? Er det ikke mulig for barnet sin skyld at dere kan bo i kjøreavstand fra hverandre, så dere kan kjøre frem og tilbake hver andre helg?
Maximillia
29-03-2004, 12:46
Jeg ville også prioritert det veldig høyt, å bo i rimelig kort avstand fra den andre forelderen. Mye bedre for barnet, og mye lettere praktisk for dere selv.
Jeg var 5 år da mine foreldre skilte lag og min mor flyttet til en annen del av landet.
De første årene innebar det at vi ikke kunne møtes særlig ofte. Hun måtte ta nattoget og hente meg, ta tog med meg nedover til henne, og følge meg hjem igjen. Kostbart og tidkrevende.
Et så lite barn vil ikke greie å huske mye av den andre forelderen sin hvis det går lang tid mellom hvert besøk, derfor vil det kanskje være uforsvarlig å plutselig overlate barnet til "den andre" for en periode uten en tilvenningstid først - mamma eller pappa vil vel nesten være som fremmed å regne. Trist, men sant. Så jeg sier meg helt enig i de andre at man så absolutt bør vurdere muligheten for å bo på samme sted, i alle fall de første årene.
Mest sansynlig må den av foreldrene som barnet bor hos være med på besøk. Det er i alle fall slik jeg har opplevd at samvær løses med små barn og store avstander, spesielt når barnet bor hos mor og ammes.
Unregistered
30-03-2004, 14:50
Av ulike grunner så er det ikke mulig for oss å bo så nære hverandre, uansett hvor mye vi ønsker det for barnets skyld !!!
Unregistered
30-03-2004, 16:04
Sambo har en kamerat her nede på vestlandet som har to barn med en dame i nord norge.Han ser kun barna sine i ferier,og dem barna er 5 og 7år gammle.Hun flytta opp dit når dem gikk fra hverandre.
Tidl. bruker
30-03-2004, 17:12
Jeg flyttet langt fra barnefaren til mine to eldste,han i sør og jeg i nord og nå er enden på visa at han ikke vil se dem lengre.
Noe av grunnen er jo at jeg flyttet.
Ellers er jeg enig med de andre her.
Det beste er vel om dere likevell klarer å bo nærme hverandre. For barnets skyld!
Unregistered
31-03-2004, 09:47
Hei!
et vennepar av meg løser det med at pappaen reiser på besøk til de to ungene. Da bor han i eksens hus sammen med barna, mens hun "flytter ut" til bekjente.
De syns det fungerer greit, er billigst og fører emd seg minst mulig "mikkmakk" for ungene.
Etterhvert skal de reise alene med fly..
MUM hilser
Opprinnelig melding fra Unregistered
Hei!
et vennepar av meg løser det med at pappaen reiser på besøk til de to ungene. Da bor han i eksens hus sammen med barna, mens hun "flytter ut" til bekjente.
De syns det fungerer greit, er billigst og fører emd seg minst mulig "mikkmakk" for ungene.
Etterhvert skal de reise alene med fly..
MUM hilser Får dere en slik ordning til å fungere er jo det veldig bra! Men det forutsetter en viss hyppighet på besøkene, siden barnet er så lite. Lykke til.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.