PDA

Se hel versjon : Egenmeling på arbeid?

Syk
30-03-2004, 16:01
Jeg har idag egenmelding på arbeid,da får jeg ikkje lønn,sant?

Teofelia
30-03-2004, 16:23
Hvis du er vanlig lønnsmotager (og ikke selvstendig næringsdrivende, freelance eller lignende) og har vært ansatt i mer enn to uker, så får du full lønn når du er syk, enten du leverer egenmelding eller er sykemeldt.

Else
31-03-2004, 09:11
Dvs. du få full lønn opp til 6G. Dersom du tjener over dette er det opp til arbeidsgiver om de vil dekke resten eller ikke (de aller fleste gjør vel dette i dag).

Polyanna
31-03-2004, 09:59
På min jobb kan man ikke bruke egenmelding de første 2 månedene, da må man ha sykemelding også for en dag.

Nennemor
31-03-2004, 17:55
Opprinnelig melding fra Polyanna
På min jobb kan man ikke bruke egenmelding de første 2 månedene, da må man ha sykemelding også for en dag.

Det er en ganske vanlig regel og normalt må man ha vært ansatt i minst 14 dager for at sykemelding fra lege skal gjelde også.

Teofelia
31-03-2004, 18:05
Opprinnelig melding fra Nennemor
Det er en ganske vanlig regel og normalt må man ha vært ansatt i minst 14 dager for at sykemelding fra lege skal gjelde også. Uff! Det er jeg som roter. Dere har selvsagt helt rett. (Jeg blandet sykemelding og egenmelding) :blush:

Dette sier forresten Trygdeetaten (http://www.trygdeetaten.no/default.asp?strTema=sykdom&path=sykepenger&path_sub=egenmelding) om saken:
Etter to måneders ansettelse, kan arbeidstakeren selv sykmelde seg i opp til tre kalenderdager (helgedager telles med). Denne retten kan benyttes fire ganger i løpet av en 12 måneders periode, og det er her uten betydning om fraværet er en, to eller 3 dager.