Se hel versjon : Skal dagmamma ha lønn i ferien?
Unregistered
30-03-2004, 22:39
Tenker på sommerferien nå da... har selvfølgelig glemt å ta med ferie i dagmammakontrakten.
Dagmamman jobber svart, hun skal på ferie i 2 uker, deretter skal jeg ha ferie i fire uker, regner nesten med at hun ikke skal ha betaling i ferien, men ble litt usikker nå. Hva er vanlig?
Barnehagene har jo en betalingsfri mnd pga ferie...
Må legge til at hun får relativt god betaling til vanlig, 250 kr dagen selv om barnet bare er det 5 timer noen ganger.
Nennemor
31-03-2004, 18:08
Dere får diskutere det nå siden dere ikke har tatt det opp før. Kanskje dere kan møtespå halvveien for eksempel?
Jeg fikk ikke betalt i ferien da jeg var dagmamma.
Tror ikke det er vanlig.
Maximillia
31-03-2004, 18:16
Jeg tror ikke heller det er vanlig med lønn i ferien til dagmamma, ihvertfall ikke hvis hun ikke betaler skatt. Svart arbeid gir ikke feriepenger! ;)
Teofelia
31-03-2004, 18:48
Jeg vet ikke hva som er mest vanlig, men vi har i alle fall en avtale om at dagmammaen ikke får lønn i sin ferie, mens hun får lønn i vår ferie. (Mao: hvis vi tar med Frøkna på ferie i september, får dagmammaen full lønn. Hun vil ha fire uker ferie i juli, og da får hun ikke lønn.)
Tidligere bruker
31-03-2004, 19:07
Trodde ikke det var vanlig hvis hun jobber svart. Jeg skal antagelig være dagmamma neste år og planlegger å legge av litt hver mnd siden det ikke automatisk blir trukket fra arbeidsgiver.
Min mening er i allefall at det er hennes problem, i allefall hvis det ikke står noe om det i kontrakten dere har laget.
Tidligere bruker
31-03-2004, 19:46
Foreldrebetaling i de fleste barnehager er 11 mnd i året, altså betaler man ikke for de 4 (5) ukene man er pliktig at barnet har fri.
Så jeg vil tro at iallefall 4 uker er uten betaling! Og om hun vil ha ferie utenom det, så syns jeg heller ikke hun skal ha betalt. Skal dere derimot ha ferie utover de fire ukene ville jeg betalt.
Tror ikke det er vanlig å ta betaling i ferien.
Dagmammaen vi bruker tar kun betaling for de dagene storebror er der.
Celinemor
31-03-2004, 22:23
Jeg fikk ikke det da jeg var dagmamma men det er vel noe dere må diskutere om de er villig til å betale i ferien.
Men tror ikke det er vanlig.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.