Se hel versjon : Spiser dere middag hver dag?
Cazandra
02-12-2001, 21:26
I disse travle tider, så lurer jeg på om dere setter dere ned å spiser middag sammen som en familie?
Vi har nok ikke middag hver dag, men så godt som!
Liker veldig godt å spise sammen, og gleder meg litt til Sarah kan spise med oss!
men av og til blir det bare brødmat, spess når mamma har hatt en meget våken natt :D
Cheyenne
02-12-2001, 21:31
Vi spiser middag så og si hver dag. Det hender vi spiser brødskiver til middag innimellom, dør ikke av det:p
Synes det er viktig og koselig at alle samles rundt middagsbordet:)
Vi spiser middag så og si hver dag... Om den er 100 % næringsrik, sunn og alt det der, vet jeg ikke.... ungene har utviklet "grønnofobi" så det blir litt av hvert her ;) Heldigvis bøttet de i seg med lever i dag.... får nyte det så lenge det varer!
Ja, vi har middag så og si hver dag:D
Jeg synes det er viktig å gi tre-åringen min gode vaner, men av og til er det bare supper eller mr. Lee el l.( nudler er forresten stor-favoritt hos jenta mi:cool: )
Trollemor
02-12-2001, 22:18
jeg er en stor tilhenger av middag. Her er det middag hver dag, men det er ikke alltid middag klar når trollefar kommer hjem. Han må nok yte en innsats selv for at det skal bli mat på bordet;)
Klem fra
Hver dag! Syns det er en god vane å gi barna middag hver dag. Dessuten har jeg en mann som blir kjempesur dersom han ikke blir foret regelmessig :gal:
Synes det er viktig med gode rutiner i hverdagen, og middag er en av dem!
Det hender en sjelden gang i blant at det bare blir brødskiver. Men som hovedregel blir det skikkelig middag - selv om det i perioder kan bli "lettvint" mat litt for ofte (pølser, pizza, noe fra frysedisken). Men de fleste av ukens dager prøver jeg å servere sunn og næringsrik mat.
Når jeg har tid og overskudd til det lager jeg mneyer for hele uken. Da blir ukens måltider vel planlagte, sunne og som regel veldig gode også!
Tertia og Jakob (3 mnd):baby:
Ja vi har middag så og si hver dag. Men det er bare hvis du regner slikt som pannekaker, vaffler og suppe som middag også? Vi har masse annet enn det også altså *ler*
Her er det nemlig 2 kjempe kresene unger....vel, jeg er litt kresen jeg også, men ikke på langt nær som barna her. Så det kan vel ikke bare komme fra meg vel?:gal:
Vi prøver å samle oss rundt middagsbordet hver dag,ja,sambo,Sondre og jeg. Passer så godt,for Sondre skal ha middag kl 16,og da har sambo kommet hjem fra jobb. Mandager gjør vi det ikke,for da er jeg på teorikurs på den tida. Men ellers i uka prøver vi som sagt å få det til. Synes det er greit å lære Sondre rutiner så tidlig som mulig,og det er jo så koselig å spise sammen.:)
har vi middag! :) Hender det blir litt lettvint mat, men middag har vi hver dag uansett. Syns det er viktig at familien har et felles måltid og samles rundt.
HEI!!
Ja her spiser vi middag hver dag:) Jeg lager middag når Sondre sover ettermiddasluren sin, også spiser vi når sambo kommer hjem fra fjosen kl. 17.30:)
I helgene spiser vi middag hos mine foreldre eller hos sambo`s foreldre.
Vi spiser middag hver dag, men ikke alltid middag som har tatt flere timer å tilberede.... innimellom er det godt med litt pizza, pølser etc. som er enkelt og greit liksom.... Særlig de dagene da vi skal på babysvømming, turn etc. er det greit med litt lettvint da det nesten ikke er tid til å spise...
Nå jobber gubbingsen skift og han har ofte døgnvakter slik at da blir det jo naturligvis bare jeg og guttungen som spiser....(Lille my spiser jo ikke fast føde ennå)... må si det er mye koseligere rundt bordet når vi alle er med!!
Vi prøver å få til å spise sammen hver dag fordi jeg synes det er viktig at man får satt gode matrutiner og fordi det er kos at familien kan samles om noe, og kanskje snakke ut om hvordan dagen har vært etc....:)
Nei.
Skulle ønske vi var så flinke, men tiden og orken strekker ikke alltid til. Vi er likevel blitt litt flinkere enn før. Nå har vi noen lettvinte og sunne middager som både mannen og jeg lager i en fei. Vi har funnet ut at hvite sauser evt. m. smakstilsetting er perfekt til mye som fiskeboller, fiskekaker og pasta. Det er lite jobb med fiskegrateng, seibiff og stekte pølser. Gryteposer går det også en del av. Det er litt greiere nå som Henrik Elias kan spise mer av det vi spiser.
Kaija
Tidligere bruker
03-12-2001, 13:42
Ja, for vi kan bare prøve å la være!!!
Datteren vår krever middag på bordet med en gang hun kommer inn døren etter å ha blitt hentet hos dagmamma!!
Hun har ikke før komt inn før hun roper; "midda"!!! Og går deretter bort til kjøkkenbordet og prøver å selv klatre opp i tripp-trapp-stolen!
Og nåde oss dersom middagen ikke er ferdig...!:uff:
Da messer hun "midda, midda"... til maten står på bordet!!
Men det trenger ikke være "ordentlig" middag - det kan godt bare være brødskiver! Hun vil nok bare sitte sammen med oss! :)
Vi spiser middag hver dag. Sarah sitter sammen med oss i vippestolen sin. Gleder meg til hun kan sitte sammen med oss i tripp-trapp-stol å spise :nam:
Synes det er en koselig vane det å spise sammen. En rolig stund på dagen med hele familien.:elsker2:
Og her kommer jeg.......
og må fortelle at vi faktisk slett ikke spiser middag hver dag, i hele tatt....
Mye av skylden har nok skiftarbeidet til sambo, for han har kun en av tre uker i slengen at han spiser middag, de andre ukene drar han på jobb før middagstid eller står opp til middagstid.
En annen grunn er nok at jeg var fryktelig mye dårlig da jeg var gravid, og sleit mildt sagt med maten, ble sjøsyk av alt jeg spiste omtrent, og kunne telle på en hånd alle sortene jeg tålte. Så jeg har fått en stygg uvane at jeg lever på brød og bare brød. Spiser litt kylling innimellom. Men jeg tar vitaminer da, så jeg ikke skal skrompe helt inn....:gal:
Men jeg har som mål at når Emil blir større, så skal det være middag til faste tider meeed grønnsaker også!!, det være seg med eller uten far i huset, som forøvrig driver å søker seg dagtidjobb!!!
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.