PDA

Se hel versjon : Hva synes dere er det beste kakefyllet?


Minnette
30-05-2002, 15:30
Skal lage bløtkake/marsipankake til dåpen til Julie:hjerter: til helga og lurer på om jeg skal prøve noe nytt til fyllet på kaka!
Hva synes dere er best?:ide:

Nuta
30-05-2002, 15:33
Banan og jordbærkrem er det beste jeg vet på bløtekake:nam:
Ellers så er vaniljekrem veldig godt også!

Plutseliten
30-05-2002, 15:49
aprikossyltetöy og krem :D

eller

Jordbær og vaniljekrem :D

Irmelin og Saga

Hummingbird
30-05-2002, 15:55
Delte kake (ganske liten, 22 cm form) i tre deler. Hver del dynket med appelsinjus. Kake som følger: bunn-jordbærskiver-eggekrem-krem-bunn-jordbærskiver-eggekrem-krem-topp. Krem og marsipan lokk oppå... Den var både god og stilig.

Krimia
30-05-2002, 17:07
JEg syntes som Nuta at banan og jordbær krem er best til bløtkake/marsipankake.
banan og jordbær moses sammen og krem blandes i.
Det var broren min som anbefalte meg å prøve dette fyllet og det var bare nydellig.


Lykke til med dåpen!

Ruffen
30-05-2002, 18:45
Til dåpen til Ida nå i helgen lagde jeg marsipankake (som du forøvrig kan se bilde av her! (http://www.nybaktmamma.com/plassen/showthread.php?s=&threadid=14991) :D ). Bunnen var 3-delt, jeg dynket med appelsinjuice, og i det ene laget med fyll hadde jeg banan og krem, og i det andre laget hadde jeg jordbær og krem. Kaken ble supergod, hadde hjemmelaget jorbærsyltetøy i fryseren som jeg brukte, og pyntet med jordbær utenpå. Fikk masse skryt for kaken i allefall. Kanskje ikke så spennende fyll, men godt er det uansett!

Lykke til med dåpen!

:vink:

Trulte1
30-05-2002, 20:09
Marsipankake har jeg aldri laget, men til fyll i vanlige bløtkaker bruker jeg:
:nam: romkrem
:nam: jordbærkrem
:nam: krem og fruktcoktail

Eller hvorfor ikke kjøpe en sjokoladebunn (eller lag en selv) og fyll den med banankrem. Det er virkelig yammi!!! Dekk kaka med vanlig krem og pynt av hjertens lyst!

spent
30-05-2002, 20:10
Jeg synes jordebærkrem er best :nam: