PDA

Se hel versjon : Gi meg din oppskrift på verdens beste sjokoladekake!


Eirill
01-06-2002, 22:49
Om 11 korte dager skal det feires 1-års dag her i huset!

Jeg tenkte jeg skulle servere sjokoloadekake, men vil så gjrene prøve noe nytt, da jeg er blitt lei av den "gamle" Kvikk-Lunch kaka.

Er det noen som vil gi meg sin oppskrift på den aller beste sjokoladekaka i hele vide verden?? ("Barnevennlig") :nam:

Helst med en god krem/glasur................

På forhånd takk! :)

tidligere bruker
02-06-2002, 01:30
Den beste sjokoladekaka jeg vet om er den 1-2-3 sjokoladekaka man får kjøpt i butikken. Enkel å lage,og kjempe god å spise..
Kan anbefales om du liker det enkelt,og ikke gidder å bruke lang tid på å lage den...

Skine
02-06-2002, 01:51
Jeg har en!:D Mulig den ikke er så spennende, men den er veldig god, populær, ( blir spurt om å bake den til både det ene og det andre) absolutt barnevennlig, og det beste av alt; utrolig enkel og kjapp å lage!:) En litt sånn klassisk langpannekake...:nam: Her er oppskriften:


KAKE:

4 egg
6dl sukker
9dl hvetemel
5ts bakepulver
3dl melk
300g smeltet margarin (Kan med fordel bruke flytende, f.eks Melange)
2ts vaniljesukker
2ss kakao

180 grader i langpanne, 20-30 min. (kommer an på ovnen, jeg pleier å ha den inne i 20min, da er den perfekt.)

GLASUR:

400g melis
4ts vaniljesukker
8ss kokt kaffe (ganske sterk)
8ss smeltet margarin
2ss kakao

FREMGANGSMÅTE:

Bare klæsj alt oppi en litt stor bolle, visp i vei - gjort i en fei!:D (Bruk mixmaster)
Lag glasuren når kaken steker, og ha den på mens kaken fremdeles er ganske varm.
Pynt med hva du vil, men ha på pynten med én gang du har hatt på glasuren, ellers sitter det ikke fast.

LYKKE TIL, OG HA EN SUPER 1 ÅRSFEIRING!!!

:fest: :klem: :fest:

Tidligere bruker
02-06-2002, 10:54
Sjekk denne siden! (http://www.krem.no)
Der finnes det mye nydelig.

:)

Eva_Anne
02-06-2002, 13:19
Den kaka er den beste sjokoladekaken i verden!!Tenkte jeg skulle legge inn min oppskrift jeg og,men så at skine hadde skrevet oppskriften på den beste kaken!!:kidoki:

Og jeg må si om den kaken at min samboer har aldri likt sjokoladekake helt til han smakte på den kaken!Siden den gang har han spist mye av akkurat den sjokoladekaka..!

Trollemor
02-06-2002, 13:40
Skine og Eva Anne. Putter dere i noen dråper romessens i kaka og glasuren, blir den om mulig enda bedre:D Det ER verdens beste sjokoladekake