PDA

Se hel versjon : Kutter dere ut mat som kan gi vondt i magen?

tia
06-12-2001, 12:06
Hei
Jeg lurer på om det er mange som kutter ut å spise spesielle matvarer, fordi de tror at baby kan reagere på enkelte ting? Sån som løk, kål, brus, nøtter osv? Eller spiser dere det dere har lyst på?

Annevenn
06-12-2001, 12:20
I starten slet J med vond mage, da var jeg veldig forsiktig. Men etter hvert som han er blitt bedre, har jeg prøvd meg forsiktig frem, og kan nå spise så godt som hva jeg vil.

Hvilket vil si at jeg igjen kan nyte favoritten min; indisk!!!:D

Tidligere bruker
06-12-2001, 12:40
Ja jeg må være veldig forsiktig med hva jeg spiser for Silje er utrolig følsom. :uff:

Og jeg som elsker litt sterk mat. Men det er helt utelukket for min del. Og kålrabistappe får jeg heller ikke spist til jul.Pinnekjøtt uten det er ikke helt det samme.:p

Men brus og kaffe har hun heldigvis ikke reagert på. For det er bare "must" for meg.:nam:

Men jeg merker at hun begynner og reagere mindre på ting nå. for jeg bestilte pizza i går og det har hun ikke raegert på. Det gjorde hun for en mnd siden.:klapp:

siss
06-12-2001, 12:51
Ja, jeg har holdt meg unna det aller meste hittil jeg, og lever på brødskiv med spekepølse og kylling med ris til middag! Og vann. Emil hadde mye vondt i magen, så jeg har ikke fått prøvd ut noe ennå, men nå begynner han å bli såpass bra at det er på tide å finne ut hva jeg kan spise og ikke. Fra neste uke av tar pappa'n i huset juleferie, og da skal alt testes ut, så jeg slipper å bli alene med en sint Emil med vond mage, hvis han skulle reagere! Men jeg har en følelse av at han reagere på nesten alt, for en dag skiftet jeg til bringebærsyltetøy på skiva, og dermed hadde han flere timer med sutring på ettermiddagen. I går drakk jeg nypete for første gang på ganske lenge, og dermed sleit han med luft i går kveld også..... merkelig.
Men jeg hiver snart brødet i veggen, så jeg SKAL begynne å prøve ut, fra mandag av!!! Det får briste eller bære.

Søs
06-12-2001, 13:15
Jeg svarte nei. Alle sa jeg ikke måtte spise jordbær, og de andre tingene du nevnte her. Jeg har smakt det, og det gikk greit med Iselin.

Spurte helsesøster om nettopp samme spørsmål, hun sa at det var så trist med enkelte mødre, som kun levde på vann og flattbrød. Jeg spiste sterk mat hele svangerskapet, og da sa hun at så lenge Iselin var vant med det fra da hun låg i magen, var det lite sannsynlig at hun ville reagere nå. Og det har hun heller ikke gjort.

Men klart dette er jo individuelt fra barn til barn, men de ordene fra henne gjorde at jeg slappet av mere enn jeg ellers ville ha gjort.

:baby:

July
06-12-2001, 13:42
Jeg har aldri kuttet ut noe fordi kanskje hun vil reagere. Jeg prøver heller og dersom hun reagerer på noe da kutter jeg det ut. Men jeg har vært heldig da. Hun har ikke reagert på noe.

Jeg må si at jeg ikke skjønner helt dem som kutter ut før de har forsøkt jeg. Det må jo bli så kjedelig i matveien, men de om det :)

LilleHopp
06-12-2001, 13:56
Jeg spiser helt som vanlig, selv om jeg ammer. Så har da heller ikke Knerten reagert på noe (jeg har i allefall ikke merket noe).
Jeg må si meg enig med July, skjønner ikke helt at en skal være så veldig forsiktig før en i det hele tatt vet om ungen reagerer. Men hver sin lyst da..:)

Denise
06-12-2001, 13:58
Jeg har måttet kutte ut å spise jordbærsyltetøy og sterkt krydret mat. Nå er ikke jeg glad i kål og slikt, så å ikke spise det har ikke bydd på problemer.
Og heldigvis har ikke Kevin reagert på at jeg har drukket brus (annet enn hvis det blir for mye Cola) eller spist sjokolade! Gudskjelov!!!!

Så stort sett føler jeg at jeg kan spise som jeg vil, med unntak av f.eks kebab :leiseg: som jeg er sååå glad i.

Men så lenge jeg VET at han reagerer på maten jeg spiser, eller at jeg er i tvil om han kommer til å gjøre det, så lar jeg vær.

Maya
06-12-2001, 14:14
Hei!!

Var forsiktig til og begynne med, også har jeg prøvd litt etter litt:) Sondre har ikke reagert noe spesielt på noenting han, utenom en gang når jeg drakk cola. Da ble han i perlehumør og ville ikke sove den natta nei:p

fant
06-12-2001, 15:46
Jeg har ikke kuttet det ut, men heller prøvd meg frem og passet på og ikke hive innpå av det som kan virke inn på magen. Helsesøster rådet meg ogsdå til å prøve meg frem istede for å kutte det helt

ingera
06-12-2001, 15:51
Nei, jeg spiser det meste jeg. Og heldigvis ser det ut som om Ingrid tåler det meste også.

Tidligere bruker
06-12-2001, 15:53
Har aldri kuttet ut matvarer av "føre var" prinsippet, men nr. 3 ble skikkelig dårlig om jeg drakk melk/spiste mat med melk i. Han ble til og med innlagt på sykehuset pga blod i avføringen. De fant ingen forklaring på hva som feilte han, men jeg oppdaget selv at det var melk i min kost han reagerte på. Han vokste det heldigvis av seg etter noen måneder, slik at når han var 5-6 månder gammel kunne jeg drikke/spise melk igjen uten at han reagerte.

Hampus
06-12-2001, 18:18
Har kuttet ut noen ting, men ikke alt. Har kuttet ut lök, brus og melk for det har Sarah reagert på :eek: Ellers så spiser jeg som vanlig.