PDA

Se hel versjon : Oppskrift på sjokoladekake?


Klompen
16-07-2002, 21:03
Har lyst til å lage sjokoladekake, men vil prøve en ny oppskrift. Noen som kan hjelpe meg? Vil lage den i rund form, ikke langpannekake

:vink: Klompen og Eirik

kristi
16-07-2002, 22:59
Har ikke noen super gode sjokoladekaker til rundform, men sender med et par linker hvor du sikkert kan finne no snacks:)

Her er kun kaker (http://www.krem.no)
og
Her er litt av hvert:) (http://www.matsiden.no/oppskrifter/kategori_ny.asp?Kat_ID=25)

Lykke til med kakebakinga :)

Rarelillemeg
17-07-2002, 08:59
Fasongen på formen kan du jo variere som du vil... Men her er et par tips til tilsetninger for å få litt annerledes sjokoladekake:
Rosiner bløtt i konjakk i et par timer :D
Kirsebærsyltetøy
Grovhakket kokesjokolade
Blåbærsyltetøy

Jeg får masse protester når jeg putter "spennende" ting i maten her, men kokesjokolade i sjokoladekake er godkjent. Da jeg hadde blåbærsyltetøy i lurte lillebroren min som var på besøk om det hadde rablet for meg... :gal:

Lykke til!

Klem fra Rarelillemeg

Mitamor
17-07-2002, 10:05
Har du en drikke kako boks? Viss du har det så lag den sjokolande kaken som står på ene siden... NAM!! Den er kjempe lett og såååå god! Lykke til med bakingen :)

Sue
17-07-2002, 21:29
Heisan!!

Smakte denne kaken i Sverige da jeg var der og feiret midtsommer. Den var skikkelig god - så jeg måtte selvsagt få med meg oppskriften!!!:D
Så hvis du liker en litt kladdete kake - så anbefaler jeg denne på det sterkeste:

Kladd-kaka

100 g smør
2 egg
3 dl sukker
1 1/2 dl hvetemel
4 spiseskjeer kakao
1 krm salt ( er ikke helt sikker på hvor mye dette er, men jeg tok ca 1/4 ts og det smakte da godt...)

Smør smeltes og kjøles ned. Bland sammen alle ingredienser og hell den (ikke så lett - den er ganske seig..) i en smurt springform. (24 cm feks)

150 grader i 30-40 minutter - lengst nede i ovnen.

Husk på at den ikke hever, den blir ganske flat, men den er mektig!! Dessuten skal den altså være litt klissete -stek den ikke for lenge, da blir den tørr...
Server med vaniljeis og jordbær. Mmmmm - kjempegodt

Klemmer Nellevis