PDA

Se hel versjon : Hva kan jeg bruke yoghurten til.....tips ønskes!!


yes
12-08-2002, 10:37
Jeg har 1 liter med yoghurt (vanilje) stående i kjølskapet, etter at jeg har hatt besøk....vi spiser ikke yoghurt, men jeg kan vel bruke det i noe kaker eller noe annet godt??

Noen som har noen tips, gjerne oppskrift også da ;)

På forhånd takk!!

Plutseliten
12-08-2002, 14:53
.

yes
12-08-2002, 20:25
Takk for svar damer, tenkter jeg prøver begge deler jeg :nam:

yes
12-08-2002, 20:39
:ide: Takk!!
Dumme meg :bonk: Det har jeg jo gjort før jo, åsså kom jeg ikke på det en gang.

sid
12-08-2002, 21:07
Yoghurt kan også brukes i brød, rundstykker. Hvis du gidder å bake, da...

yes
12-08-2002, 21:39
Sid: Takk for tipset!!
Bruker jeg yoghurt istede for annen væske da, feks at jeg bytter ut melk med yoghurt? Må jo bli boller/kringle eller noe slikt da siden det er vanilje smak, høres ikke helt godt ut i brød...

sid
12-08-2002, 22:01
Tror ikke jeg ville bare brukt yoghurt, men byttet ut noe av væska med yoghurt. Jeg har brukt varianter av yoghurt i brød (riktignok ikke med vaniljesmak, men de fleste andre varianter...). Har en oppskrift på eplebrød som er utrolig god (synst nå jeg, men smak er forskjellig...). Enkel og grei oppskrifttil to brød: 5 dl grov sammalt hvete, 1 og 1/2 l hvetemel, 2 ts salt, 50 g gjær, 1 beger yoghurt, 4 dl (skumma) melk og 3 grovrevne epler. Det er bare å følge vanlig brødbakeprosedyre med heving og den pakka der, og så skal de stekes i ca 45 min. på 200 grader nederste rille i ovnen.

Vet ikke hvor interessant dette var, men jeg er i godlune i kveld, så jeg slengte den med på kjøpet ;) ...

Nika
13-08-2002, 13:44
Fant denne oppskriften jeg, høres jo veldig god ut! Og lett å lage :kidoki: :nam:

Youghurtfromasj
(Til 4 personer)

- 0.5 l youghurt, feks. skogsbær- eller melonyoughurt
- Fruktbitar, feks. fersken, banan, mandarin, melon, drue eller kiwi
- 3 plater gelatin

Hell youghurten i ei skål. Bland inn fruktbiter etter smak og behag.
Smelt gelatinen og hell i litt etter litt i ein tynn stråle medan du rører godt.
La stå i kjøleskap ca. 15 minutt. Server evt. med frukt og bær eller ein fruktsaus over.

Bare et lite tips! :p

:vink: