Se hel versjon : Frysing av hjemmelaget middagsmat!
Hormonella
12-12-2001, 13:06
Hva er det dere fryser middagsmaten i??
Og egner alt seg til frysing?
F.eks potet, jeg leste på barnemat.com at det ikke var noe særlig egnet å fryse det.
Og det første måltidet, hva startet dere med da?
Potet og gulrot?
Når introduserer man kjøtt og fisk?
Ble mange spørsmål det her!
Kommer sikkert fler å!
Heisann.
Første måltidene Sarah fikk besto av potet, gulrot, broccoli og mais som vi koka sammen og kjørte i matmølle sammen med kokevannet og litt smør.
Dette frøs vi i passende porsjoner i små fryseposer.
Sarah elsker denne blandingen:D
Ellers vet jeg lite om hva som egner seg til å fryse, men selv fryser jeg alltid rester av lapskaus og den er like god opptint. Det er jo noe av de samme ingrediensene man bruker i barnemat.
Klem fra Sissel og Sarah:hjerter:
Da storesøsteren begynte å spise var mengdene små og da brukte jeg å fryse ned hjemmelaget mat i isbitbokser. Det var utrolig praksis fordi det var lett å tilpasse mengden.
Det meste kan fryses. Men jeg brukte ikke å fryse ned bare potet. Stort sett var det bare ferdige retter jeg frøs ned. Gulrøttene kan forvelles og så fryses.
Doriane og Silje 160901 som fortsatt bare for melk
Vi har sluttet å fryse, fordi maten blir mye bedre når den er fersk..;)
Vi lager bare opp for tre dager når vi her en passende middag... eller vi passer på å ha en passende middag hver fjerde dag eller noe...
Så oppbevarer vi det bare i kjøleskapet på glass, så lenge.
Men det er hva vi gjør, ellers så går det nok å fryse det meste.
Vi begynte med kjøtt i maten da gutta var ca 7mnd. Fisk er begrenset til fiskeboller... har ikke prøvd noe annet, men så digger de også fiskebollemiddagen sin!:):)
Lykke til!
Har også alltid høyrt at ein ikkje kan frysa poteter, men prøvde likevel og det har godt veldig bra. Eg har kokt poteter som eg mosar og sper ut med kokevatnet og morsmelk. Har tidlegare fryse det i isbitebrett, men no byrjar Jacob å bli ein slik storspisar at i dag fraus eg i fryseposar.
Sigrid og Jacob
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.