PDA

Se hel versjon : Etterlysning: eplemuffins fra i fjor!


Hanna
20-08-2002, 20:15
Har lagt ut denne under "krimskrams" også, men m,ener å huske at det var noen fra augustklubben som kom med denne oppskriften, så jeg legger det her også.


I fjor ble det lagt ut oppskrift på noen meeeget deilige eplemuffins på SnartMamma.
Tror det var i augustklubben og jeg vet det var i juni/juli, for jeg bakte dem mens jeg gikk og ventet på at Signe skulle komme i august. *mimre*

Noen som enten husker oppskriften, lagret den eller kanskje du som la den ut leser dette?

Bare må ha den! :nam:

MonAmi
20-08-2002, 20:17
Eplemuffins fra i fjor høres ganske ufyselig ut :p

Hanna
20-08-2002, 20:22
Tenkte det skulle få folk til å bli nysgjerrig, da vettu :D

Tertia
20-08-2002, 22:30
Elvira la ut oppskriften i fjor, og jeg har bakt slike muffins veeeeldig ofte.

50 g. smeltet smør
1 dl. sukker
1 egg
1 dl. melk
3 ts. bakepulver
2 ts. vaniljesukker
2,5 dl. hvetemel
Epler

Pisk avkjølt smør og sukker. Tilsett egg, så resten. Fordel i former og stikk eplebiter med kanel og sukker ned di deigen


Jeg varierer fyllet. F.eks. har jeg prøvd med sjokoladebiter (med eller uten kakao i deigen), bjørnebær (favoritten min), blåbær og jordbær. Og epler, selvsagt. Jeg dobler alltid oppskriften (bortsett fra bakepulveret).


Lykke til!

De skal stekes på ca. 175 grader, tror jeg, til de er passe gylne (10 minutter???) Min ovn er gammel, så jeg bruker lenger tid.


:mervink:

Hanna
21-08-2002, 08:48
Supre greier! :) :) :)

supadriv
30-08-2002, 12:14
Fikk så lyst å lage muffins jeg også...! Nå har jeg laget både sjokolade-, eple - og bjørnebærmuffins. NAMNAM! Anbefales!

Maximillia
30-08-2002, 15:48
NybaktEplemuffins.com!! Har akkurat laget nå, og de var kjempegode!! Brukte brunt sukker og kanel på eplene, og lagde halvparten med smeltet kokesjokolade og sjokoladebiter, veldig godt det også. Men det ble ikke så mange? Jeg doblet oppskriften, og det ble 16 litt store muffins. Har en metall-muffinsform som jeg bruker. Så den oppskriften må mangedobles her i huset! :nam: