PDA

Se hel versjon : Disse ferdigkakeblandingene


Sirkus
27-08-2002, 14:49
På butikken ser jeg de har sånne ferdigblandinger med gulrotkake, sjokokake, muffins m.m

Har prøvd det en gang, og det var ok, men ikke WOW- nyyydelig :wow: :nam: liksom.

Så det jeg lurer på, er om noen av dere har prøvd å " sprite " ( ikke bokstavelig...:D ) disse kakeblandingene opp litt ?? Hadde jo vært kjekt å ha en pakke på lur, til diverse anledninger, hvor tia ikke strekker helt til for de store bakeprosjekter. Men bare en sånn, blir så stusslig...

Så har du noen gode tips, del gjerne med meg :mervink:

Macumba
27-08-2002, 14:59
Lurer litt på det samme,
selv om jeg synes sjokoladekaken blir kjempegod.
Min pleier å bli litt ustekt i midten, litt bløt.
Nam Nam! :nam:

Men altså; gode tips til disse kakene blir jeg også glade for.

Lene2
27-08-2002, 15:11
Syntes sjokoladekaken er god jeg, men ikke like god som "ekte" sjokoladekake. Er ikke helt den store baker´n, så gode tips kan jeg ikke gi deg...

:vink:

Beamer
27-08-2002, 15:16
Har kun prøvd muffins-pakkane, og sidan eg elsker sjokolade..:nam: :nam: så bruker eg å knuse kokesjokolade i småbiter (og kanskje ikkje fult så små bitar :D ) og blande i røra.

Men eg synest dei er best varme, så dersom du skal servere dei ei stund etter at du har laga dei, eller du har hatt dei i frysen, så er det ein god ide å slenge dei inn i mikro'n ei lita stund!

Nammers altså! :lol:

Pica
27-08-2002, 15:16
:nam:

Muffinsene (Toro, tror jeg) blir mye bedre med en halv, opphakket i småbiter, KOKESJOKOLADE blandet i røra!

Og gjerne i XL-muffinsformer!

Men det blir færre antall ferdige muffins enn det som står på pakken, så det kan lønne seg å lage 2 pk. når man først er i gang..... (ekstratips ;) )

:nam:

Og gulrotkaka blir mye bedre om du har på ordentlig gulrot-kake krem, i stedet for det skvipet som følger med!

Krem til gulrotkake:

en dæsj (meieri)smør
litt melis
1 ts vaniljesukker
1 boks philadelphia-ost (e.l) blandes sammen med mixer til en jevn krem... nam nam

Hilsen kakemons-ica

Mulen
27-08-2002, 15:18
Toros "Brownies" er farlig gode! Uten å gjøre noe annet en det som står bak på pakka.... synes nå jeg! :gal:

Marry
27-08-2002, 15:37
Jeg pleier å lage Møllerens sjokoladekake.Synes den er knallgod som den er jeg da:nam:
Har prøvd å ha i hakkede nøtter (gjerne salte peanøtter), det blir kjempegodt.

Nennemor
27-08-2002, 15:38
Kjøp Norsk ukeblad som kom ut i går. Der er resultatet med oppskrifter av en konkurranse de har hatt om akkurat dette. Hvordan forbedre og "muntre opp" disse ferdige kakeblandingene.

Nelle
27-08-2002, 15:40
slettet

Hanna
27-08-2002, 18:51
Den er bedre enn Toro's, synes jeg. Mye saftigere, også er det små sjokoladebiter i den! :nam: :nam: :nam:

Månejenta
27-08-2002, 19:31
Jeg syntes Toro s Brownies pose er kjempegod!
Uten at man trenger å gjøre noe med den. Men det hadde sikkert vært godt å tilsette grovhakkede mandler i den.
Men jeg har ikke prøvd det selv da jeg har en datter på litt over to år,og jeg syntes det er litt skummelt å gi henne kake med mandler i.

Klem solsikken,lillebror :baby: (juni'02) og :stores: (apr'00)

Anitra
27-08-2002, 19:46
Må hive meg på dette jeg også..
Er kjempeenig i det å tilsette små? sjokoladebiter i muffinsene, man kan også tilsette blåbærsyltetøy, forskjellige små fruktbiter etc.
I browniesdeigen pleier jeg å tilsette hakkede valnøtter..men jeg pleier å bruke 2 pakker da,sånn at det blir 50/50. Og så drysser jeg melis over ved servering.

Ellers så har jeg fått dilla på scones,de er jo kjempeenkle og lette å lage. Men må jo innrømme at det går like fort å lage dem ut i fra oppskrift også..

FlyAway
27-08-2002, 20:14
Jeg prøvde å ha oppi 1 ts muskat, 1 ts kanel og 1/2 ts kardemomme i en av de ferdige sjokkiskake-blandingene, og vips ble det tropisk-aroma-sjokoladekake!!!

:D :D :D nam nam :D :D :D

tidligere bruker
27-08-2002, 20:19
Jeg elsker disse 1-2-3 kakene jeg... Spesielt sjokolade kaka og krydderkaka.. :nam: :nam:
Det minner meg på at jeg har ei sjokolade kake i skapet!! Naaaaaamnaaaaaaam... :D

Jordbærjenta
27-08-2002, 20:54
Her i huset er vi også noen skikkelige kakemonser!!:nam: :nam: :nam:

Gulrotkake :

Jeg pleier å rive en gulrot og ha i kakemixen, da blir det skikkelig god og fersk smak på kaken :nam:

Har jeg tid, så lager jeg også kremen selv! (som Pica skrev; smør, melis, vaniljesukker, philadelphia ost/naturell)
Den kremen som følger med ødlegger jo nesten kaken, ikke god!

Sjokoladekake:

Har alltid en kopp med hakkede hasselnøtter i røren.
Også har jeg masse kokkos på glasuren, vi elsker kokkos! :lol:

Jordbærjenta
27-08-2002, 20:59
Har dere sett at Freia har kommet med firkløver-kake? (1-2-3-mix)

Hadde tenkt å lage den i helgen, men våknet en natt og hadde så kjempe sjokolade-lyst, så kom jeg på, at det følger jo med en firkløver sjokolade i kakemixen :gal:
Den gikk ned på høy kant, og nå må jeg ut å kjøpe en ny firkløver sjokolade, til kakemixen :o