Se hel versjon : Finnes det andre grøter enn Nestle sine?
Husker med et lite grøss smaken på babygrøt fra sist runde med baby for 6 år siden.
Mener jeg har sett i en øyekrok at det har kommet nye grøtprodusenter på markedet. Noen som vet noe om det?
Hvor får man kjøpt de, hvordan smaker de osv..
Har sett på nærbutikken vår(Bunnpris), men der fant jeg ikke noe nytt å spennende.:p
Hei! :mervink:
Jeg har sett at utenom Nestlé så produserer Småfolk barnegrøt. Har ikke prøvd den. Har sett den i litt større matbutikker.
Vet ikke om noen fler produsenter.
Hormonella
18-12-2001, 15:11
Småfolk ja, og Hipp (økologisk], også vet jeg det er mange som kjøper fra Helios å lager grøt selv.
Fler har ikke jeg sett eller hørt om.
De har bare Nestlé her på nærbutikken å , og en type middagsglass fra Småfolk, ikke akkurat kjempeutvalg...
Så her går det i Nestlé stort sett...
Takk for svar:)
Helios hadde jeg ikke tenkt på..
Får gå innom der på neste bytur.
Vet dere hvor man får kjøpt grøt fra småfolk?
klem fra Luske og Marius gut grei:sover:
LilleHopp
19-12-2001, 16:36
De har grøt fra Småfolk på alle dagligvarebutikker jeg har sett, tror jeg. Iallfall Rimi, ica og Meny.
Rapunsel
05-01-2002, 14:22
Ja til småfolk!
Emma likte småfolk maten mye bedre enn nestles.
Den har en litt "mykere" konsistens og den smaker kjempegodt!
Middagsglass får du også kjøpt fra småfolk.
Virkelig god!
Man kan lage grøt av vanlig bakstemel også.
Står ikke nøyaktig hva en skal gjøre på pakken,
men det går ut på akkurat det samme!
Ikke at jeg har gjort det, altså...
Om småfolk gröten: Den er dobbelt så billig som nestle,den er mye drygere så du får dobbelt så mye utav den enn nestle sin...og det er god smak på den!
Min konklusjon: Den er dobbelt så god som Nestle sin;)
Har hatt litt problemer med Småfolk grøten. Den er nesten som lim...! Kanskje det er jeg som blander den feil?
Prøvde iværtfall Nestle i dag, og det gikk mye bedre... (æsj, hadde ikke tenkt å kjøpe Nestle, men måtte...)
Men, jeg har sliter sånn med å få gitt Lille My grøt, 99% (iværtfall) kommer ut igjen... og vi er klissete over alt... sukk....
Hvis noen har gode råd slik at jeg kan få Lille My til å spise skikkelig med grøt, ja, så er jeg en happy woman...!!
Ser at de fleste merkene er nevnt her.
I tillegg finnes det et jernberiket hvetemel (Nordkronen sitt tror jeg), som kan brukes som grøt. Og på helsekost har de (i tillegg til Helios) noen GranoVita-grøter som er OK.
Og så kan du jo bruke maismel, rismel, havremel/gryn osv. og koke grøt sjøl, da! Fikk et kjekt hefte på helsestasjonen hvor det står oppskrifter.
Favoritten her i huset er hirsegrøten til Helios. Søter med bittelitt maltekstrakt, og har i en klatt smør eller litt olje. Gårned på høykant, det.
De fleste Coop-butikker skal ha småfolk - be dem om å ta inn hvis de ikke har!
Ylva har for det meste ikke vært så glad i instant-grøten - (Hun har ikke smakt Nestlé, for det boikotter vi siden de er praktisk talt evil reincarnated ...) Hun spiste risgrøt som jeg kokte på rismel da hun var liten, og så gikk jeg over til grøt av havremel (Bjørns, samme merke som havregrynene - billig og bra), og etterhvert blandet jeg i havregryn så det ble en miks som ikke ble altfor grov. Tror hun synes instantgrøten er for søt rett og slett, og jeg husker Nestlégrøten fra jeg var dagmamma for nevøen min som noe søtt kliss, enda søtere enn småfolk. Det er veldig greit å koke selv, også spare instanten til turer.
Hva mener du med at nestle er evil reincarnated ? Jeg prøver også å holde meg unna Nestle og Natusan, men husker ikke lenger hvorfor. Vel Natusanprouktene holder jeg meg unna fordi de er supersterke og dårlige! (altå; min mening) Men kanskje du kunne opplyse meg igjen for hvorfor jeg skulle holde meg unna Nestle?
Trultomteia
16-01-2002, 21:38
Grunnen til at du skal boikotte Nestlé kan du lese mer om her:
http://www.ammehjelpen.no/Nestlé-boikott.htm
Legg merke til at Nestlé produserer andre produkter også som ikke heter Nestlé. F.eks. Nescafe, Hapå, L`Oreal, Friskies, alt snop med Disney på, Findus og mye mer som det er en liste over på ammehjelpen.
Det er ikke så lett å boikotte Nestlé fullstendig, men vi kan jo prøve så godt vi kan.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.