Se hel versjon : Nekter å spise grøt....
Hei!
Thea har alltid vært glad i grøt, men i den siste tiden har hun nektet å spise den. Jeg lager da en brødskive med leverpostei eller smøreost, og det spiser hun:D
Jeg vil jo helst at hun spiser grøt hvertfall en gang i løpet av dagen pga.jernet, men det virker som hun rett og slett er grøtlei.
Lurer jo da på om det er andre som også har grøtleie småtroll?
:klem:
Tobias har også begynt å bli lei grøt... Han sitter og rister på hodet. :bonk: Jeg gir også brødmat isteden. Men lurer inn litt grøt enten til kvelds eller lunsj!!
Synes egentlig det er få grøtsorter å velge i. Det er ikke så rart de blir litt lei i perioder!
Simon er også litt lei av grøt. Får brødskiver, men er ikke helt begeistret for det heller. Det jeg gjør er å variere med fruktpureer sammens med grøten. Blander det i grøten altså. DET er populært det. :) :nam: :nam:
Tornerose
01-01-2002, 23:48
Skulle akkurat til å legge inn samme spørsmål.
Ida er også lei av grøt. Dytter bort skjeen hver gang jeg prøver å gi ho mat. Men ho vil heller ikke spise brødskiver:uff:
Men middag spiser hun. Så det jeg gjør nå er å blande en halv skive med brødskive i middagen, så får hun litt fiber i seg ihvertfall.
Er det noen som har noen gode matoppskrifter til babyer med kresen mage så blir jeg takknemlig:)
Har du prøvd andre smaker, eller merker, enn det du bruker til vanlig? Med jenta mi måtte jeg variere ganske ofte for hun var ganske så sær og småspist:( Vi brukte mye grøter i fra Helios, og de var favorittene hennes(fåes i helsekost-butikker) De må kokes, og de smaker fælt, men en del unger liker de bedre enn de søte Nestlè grøtene.
Oppi grøtene kan du jo ha litt frukt, purèe eller syltetøy for å variere. (Vi hadde litt yoghert på skjea av og til også, for å lure inn litt grøt;) )
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.