PDA

Vis full versjon : Hjelp! Permiteringer!

Marry
17-09-2002, 09:39
På jobben til mannan min ble to ansatte permitert i går.Heldigvis ble ikke han permitert.....denne gangen.Bedriftet har bare 9-12 ansatte(husker ikke helt).Det så heller ikke spesielt lyst ut for bedriften fremover.

Så nå må vi gruble litt.Jeg er jo ikke i vanlig jobb.Jeg er dagmamma(svart).Det er ikke mulig for meg å gå ut i jobb nå, siden jeg ikke har barnehage/dagmamma til mine to.
Hva vil mannen få utbetalt i mnd om han evt blir permitert?
Han har en årslønn på ca 330 000.
Hva vil det si å være permitert i forhold til oppsagt, i kroner og øre.Er det noen forskjell?

Blir så fortvilt.Det værste er vel at om han skulle miste jobben vil det være vanskelig å få en ny fordi markedet er så mettet og i nedgangstider.

Elisa
17-09-2002, 10:27
Ved permittering får man 62% av bruttolønn, beregningsgrunnlaget kan gjøres av de siste 3 årene.Tror grunnlaget er det samme ved oppsigelse, men skyt meg ikke hvis jeg tar feil! ;)

Nome
17-09-2002, 10:36
Dersom din mann blir permittert må han søke om vanlige dagpenger fra arbeidskontoret. Det regnes ut på vanlig måte som om han skulle vært arbeidsledig.

Dersom han blir sagt opp i løpet av permitteringen får du jo en mulighet til å gå ut i arbeid, for da kan jo han være hjemmepappa, dere slipper b.hageutgifter, og du kan komme deg ut i arbeid litt du også. Altså, snu hele ordningen på hodet.

Det er akkurat dette som skjedde oss, og nå er det jeg som er familieforsørgeren. Nomemannen får dagpengene sine, søker på jobber som måtte være passende, og snart kommer kontantstøtten. Når vi får den vil vi sitte med samme sum som vi ville gjort dersom vi begge var i jobb og hadde Mattias i barnehagen, sånn omtrent.

Jeg syns dette er en ypperlig måte for Nomemannen til å bli bedre kjent med Mattias. Etter vi begynte med dette har han blitt en drøm av en pappa, mye snillere og forståelsesfull overfor meg, og mye mer tålmodig i alle sammenheng :D

Så da vet du iallefall at det ikke nødvendigvis MÅ være så ille at pappa ikke jobber iallefall... Bare et lite forsøk på oppmuntring fra min side ;)

Matrix
17-09-2002, 11:51
To barn?

Han får 4 070 kroner uka, og det er maksimal arbeidsledighetstrygd + to barnetillegg. :uff:

Jeg håper det ordner seg for dere.

Marry
17-09-2002, 13:09
Takk for svar.
4 070 i uka, er det før eller etter skatt?
Uansett er det betydlig mindre en hva han har nå.Men,men.Det ordner seg vel på et vis.Nå er det jo mulig at arbeidsplassen hans får det pusterommet de trenger ved å ha permitert to stk.Han kan jo ha jobb der leeeenge enda:uff:

Matrix
17-09-2002, 13:46
FØR skatt! :uff:

All tekst og innhold © NybaktMamma.com
Du ser på arkivet fra vårt diskusjonsforum Møteplassen