PDA

Se hel versjon : Om å sutte på tommelen...

tippehøne
20-12-2001, 19:09
Min gutt på 7 uker prøver iherdig å få tommelen inn i munnen... Vi håper veldig på at han til slutt klarer det fordi han har en storebror som er gal etter smokk og som ikke godtar at andre har smokk uten at han har en (han er 2 år). Det kan også bli vanskelig å få ham til å slutte....:baby:

Men hvis han finner tommelen hadde det vært perfekt.
Skal jeg hjelpe ham, eller tror dere han klarer det selv siden han prøver... ?

Ramgad
20-12-2001, 21:27
Ronja totter. Uten hjelp. Fant den selv og der satt den (da hun var to måneder). Og så ble det stille i huset. Hun trøster seg selv. Legger seg selv. Våkner hun midt i duppen så sovner hun med totten sin.

Angående tannstilling seinere, er det bare noe jeg må være forberedt på. Ronja ville ikke ha smokk hun. Jeg totta til jeg var seks år, og er ikke overbitt. Har ikke gått med regulering.

Tror ikke du trenger å hjelpe sønnen din til å totte.
Han finner den selv dersom smokken ikke duger.
Finnes jo de som klarer seg uten noen av delene da!

Lykke til! :)

FOMLE
22-12-2001, 11:11
Gutten vår tok totten dårlig, selv om han var 4-5 mnd. Men han roet seg ofte når han først fant tak i den. Men nå får vi han til å ta smokk, og etter det har han blitt mye roligere og lettere å få til å sove. Vi forsøker å venne han til at smokken hører sammen med det å sove- bruker den ikke ellers. Håper dette skal hjelpe på slik at han ikke blir så "hekta". Har venner og bekjente som har brukt tommelen. Flere av dem brukte den helt frem til 9-10 års alderen. Det er visst ikke så lett å slutte med den, nei.
Men håper dere finner ut av det og at lillebror blir roligere. Får å få vår gutt til å ta smokk, duppet vi den i morsmelk/ biovit og hjalp til og holdt den inne- vet ikke om det er noe som kan overføres til tommelen. (Men jeg så på sykehuset at leger førte barnets hånd opp mot munnen for å roe dem da de undersøkte dem på barselavdelinga.) :vink: