PDA

Se hel versjon : Drikke.

Sissel
27-12-2001, 21:45
Sarah er nå 9 1/2 måned, og hun får kokt (litt avkjølt) vann til alle måltider i tillegg til puppen.

Jeg lurer litt på når jeg kan begynne å gi henne vann som ikke er kokt på forhånd, og når det er greit å introdusere annen drikke ? Med annen drikke mener jeg i første omgang juice (som er ganske sterkt) og kumelk. Tror de skal være over året før de får kumelk, men hun har jo fått yoghurt og risengrynsgrøt uten å reagere på dette.

Syns det virker som om hun kan få litt vondt i magen dersom hun får kjøleskap - kald drikke, yoghurt eller fruktmos.

Klem fra Sissel og Sarah (08.03.01).

Kelly
27-12-2001, 21:57
Hei, på dere!:)

Gutta mine har kun fått springvann, de. Til og med på sykehuset.:)

Det er visst ikke noe problem det, så lenge drikkevannet er bra. Så du kan bare slutte å koke vannet, Sissel.

Kumelk, sa helsesøster til meg, skal man vente til ca 11 mnd med. Da kan man begynne å gi litt og litt. Tilvenning er viktig.
Derfor har vi venta med yoghurt også vi. Eller de har fått litt av bestemor, vet jeg, og et par ganger av meg.

Juice tror jeg du bør vente med, og ihvertfall blande den ut med vann.
Gutta har fått eplenektar iblandet vann, og det gikk ned på høykant!!:)

Ang. vondt i magen ved kald drikke... tror det er ganske vanlig, men mine to har aldri fått det, heldigvis...siden jeg aldri har tenkt på det. :o

Lykke til!:)