PDA

Se hel versjon : Kaker til 1. årsdag?


tia
24-10-2002, 08:40
Jeg (og sikkert familien å) er lei av å servere de samme kakene hver gang det er selskap. Så derfor spør jeg dere:

Hva baker dere når dere har familieselskap?
Og barneselskap?

Oppskrifter & forklaring hadde vært fint :)

Flis
24-10-2002, 12:51
Vi har bare feiret en ett-års dag her i huset, men da lagde jeg en ostekake med blåbær. Den ble vellykket og var veldig populær.
Jeg brukte nyplukkede blåbær, men en kan sikkert bruke syltetøy også. Er du interessert i oppskriften på den, kan jeg legge den ut.

Jeg lagde også en fruktkake, den forsvinner alltid, og både store og små liker den.

Fruktkake:
2 pk gele - sitron eller bringebær bruker jeg.
6 dl kremfløte
2 epler i biter
2 bananer i biter
1 boks fruktcoctail
100 g hakket melkesjokolade - ikke for store biter.

*Lag geleen på vanlig måte og la den avkjøle i 4-5 timer. Den må være så avkjølt at det er like før den stivner, men at du samtidig kan helle den i formen uten for mye klumper.
* Bland alt sammen med geleen og hell det over i en form på 24-26 cm.
* Sett kaldt til kaka er stivnet.

Har en veldig god oppskrift på Brownies også, tar litt tid å lage, men veldig god!!Gi beskjed om jeg skal legge den ut.

Frutti
24-10-2002, 21:36
Josefine har bursdag til søndag, og til dette skal jeg lage
riskaker:

1 pakke delfiafett
200 g kokesjokolade
2 egg
2 dl sukker
3 ss kaffe
100 g puffet ris,

skikkelig fete og deilige sjokolade boller, slår vel garantert ann for ettåringer som vanelig vis ikke får sååååå mye søtsaker, men dette er jo en dag de skal kose seg..nam nam!

så skal jeg lage bløtkake, sjokoladekake og vafler.
Hvis jeg får tid så baker boller oxo! Dette burde holde tenker jeg!

Marieta
25-10-2002, 08:19
Her går det i sjokoladekake,ungene er jo sååå glad idet..Min sjokolade kake heter påskekake og er kjempe god,fikk oppskrifte av søstra mi.Her er den

3 egg
3 dl sukker,egg og sukker piskes sammen
150 g smør (smeltes)
3 dl kefir melk
3 dl mel
3 ts bakepulver
4 ss kakao
3 tsvaniljesukker

Stiv pisk egg sukker
smelt smøret
ha i det tørre (noe)
så vekselvis vått og tørt

Stekes i langpanne på 200 grader i ca 30 minutter

Denne oppskrifta må dobles hvis dere skal ha i langpanne.
Lykke til
:) :mervink: :) :) :) :) :)

Eirill
25-10-2002, 12:11
Heisann Tia!

Her finner du mange gode kaker fra NM-damene: Kakestafett! (http://www.nybaktmamma.com/plassen/showthread.php?s=&threadid=6905&highlight=kakestafett)

Kos dæ me' bakinga!:nam:

K2K
25-10-2002, 13:12
Tia, har du sett på hjemmesiden til Hegecesi? Hun har mange oppskrifter +++. Jeg har bestilt form, sprøytesett og farger av henne, slik at jeg kan bake en fin kake til 1 årsdagen til Emma. Skal bake bamsekake (sjokoladekake).