PDA

Se hel versjon : grøt og pupp

July
31-12-2001, 15:26
Så var vi begynt med litt grøt her i huset også. Og det så ut som om det falt i smak.

Lurer på dette med ammingen jeg. Leser at man skal amme først, men hvis hun skal få melk først, så vil nok ikke hun ha noe annet etterpå. Så jeg lurer på hva gjør dere? Ammer først og så grøt, eller først grøt og så tilbyes puppen?

Det er jo dette med at melkemengden kan miske og alt dette her.
Burde vel kanskje vite dette her da det ikke er førstemann da, men storebror fikk erstatning fra 3 mnds alderen, så jeg har aldri ammet samtidig så fast føde innføres.

Benytter samtidig anledningen til å si takk for det gamle til alle dere hyggelig jenter her inne!!!!

kaisa
01-01-2002, 13:35
Heisann!

Jeg fant fort ut at når jeg skulle begynne med grøt til Karoline, nektet hun å spise noe dersom jeg hadde ammet henne først, men hun spiste mye bedre dersom jeg ikke hadde ammet henne. Så jeg fant ut at når vi holdt på med tilvenning så var det ikke så nøye om jeg ammet henne etterpå for det var jo likevel så lite grøt hun fikk i seg ved måltidet.

Jeg tror at når de små blir vant med grøten så skal man amme dem først, men tror ikke det er så lurt å la de drikke seg helt mett.
Karoline ville aldri ha grøt dersom jeg ammet henne først!

Huff dette ble rotete og sikkert helt uforståelig...

Hilsen kaisa og Karoline (29.03.01)

Ramgad
01-01-2002, 14:01
Mannen min har grøtansvaret mens jeg var på jobb.
Han mente at Ronja måtte bli utørst før hun gadd å spise.
Men så hadde han flaske og ikke pupp... Kanskje lettere da?

Han prøvde ulike versjoner, og endte oftest med 1/2 flaske-grøt-1/2 flaske eller grøt med flaske innimellom flere ganger. Nå drikker Ronja vann til grøten og melk får hun om hun vil etterpå.

Jeg mener at man skal følge barnets vilje akkurat når det gjelder dette. Vil ungen spise grøten først så samma det, vel! Melka blir ikke sur om den må vente. Eventuelt å gi litt melk først for å stille tørsten for å gi ubegrenset etter at grøten er spist.

Lykke til med grøtinga!