PDA

Se hel versjon : Litt flaut, men... Hvordan lager jeg pannekaker?


Candy
29-10-2002, 11:53
Joda du leste riktig... Jeg kan ikke lage pannekaker - hihi...

Har vært litt slapp og kjøpt poser med ferdigblandet pannekake-mix på butikken, men i dag tenkte jeg å avansere litt..

Noen som kan gi meg en oppskrift som holder til 2 voksne og 3 barn??

Groovy
29-10-2002, 12:09
Pannekaker (grunnoppskrift)

Antall porsjoner:
15 pannekaker

Ingredienser:
4 egg
3 dl siktet hvetemel
½ ts salt
2 ss sukker
5 dl melk
*jeg pleier også ha i litt vaniljesukker,for da blir de ekstra gode
*Litt smeltet smør

Fremgangsmåte:
Bland mel og salt. Tilsett ca. halvparten av melken. Rør godt til en tykk og klumpfri røre. Tilsett resten av melken. Visp inn eggene. La røren svelle i ca. ½ time.

Sandala
29-10-2002, 12:12
Ja hjemmelagede er myyye bedre enn disse pose-mixene! Men blåbærsyltetøy og bacon - nam nam :) Men... er dere så småspiste :)? Vi er bare 2 voksne og 1 barn som spiser middag og vi må ha minst det dobbelte og mere til av den oppskrifta der... Hmm, det er kanskje vi som burde begynne å legge om kostvanene våre.. :)

Tidl. bruker
29-10-2002, 12:40
Hjemmelagede pannekaker er best.


Jeg prøvde de posene gubben hadde kjøpt uff de ble helt mislykket .Så da måtte jeg mixe til litt selv.
jeg pleier ha litt lett rømme oppi jeg tre fire spise skjeer.

Elgfar
29-10-2002, 14:32
Pannekaker er noe av det beste jeg vet.... Mmmmm.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor folk kjøper ferdigmix. Det er da ikke mer komplisert å slenge sammen en røre som å blande ut posemix'en???

Jeg tar ca 3-4dl hvetemel, 3 egg, litt salt og 5-6 dl H-Melk. Sørg for at røra ikke blir altfor tynn, men det skal ikke være vaffelrøre heller. La røra svelle i ca 1/2 time og stek de med litt meierismør - helst så tynne som mulig.

Candy
29-10-2002, 15:14
Akkurat det sier samboern min også, så denne gangen tenkte jeg å lage de fra skratch...

Neida det er ser jo ikke så vanskelig ut akkurat, men når en de to gangene en har laget pannekaker har brukt ferdigpose, så var det ikke så lett å vite :)

MEn, jeg lover fra nå av å kun lage pannekaker etter de oppskriftene jeg har fått her...