Se hel versjon : Kan en gutt på 19 mnd få smake på hvitløks baguett?
Kan en gutt på 19 mnd få smake på hvitløks baguett? Eller bør jeg ikke gi han det?
Vilde har fått smake hvitløksbaguett, og hun elsker det!!!
LittLemen
27-09-2005, 15:02
Ser ikke noe galt i det...
Selvfølgelig
Fra 1 års alderen spiser mine barn stort sett det samme som vi gjør. Jeg prøver å bruke lite salt og tilsatt krydder i maten generelt. Hvitløk, chili og urter bruker jeg - og de liker somregel mat med mye smak.
Månestråle
27-09-2005, 15:10
Kan ikke skjønne hvorfor han ikke skulle kunne det?
Takk for svar.. Jeg ville bare høre før jeg gav han noe..:snill:
Ferskenbeinet
27-09-2005, 15:31
det har snuppelure spist leeeenge og hun er 15 mnd! :snill:
Maximillia
27-09-2005, 16:24
Gutten min har vært veldig glad i hvitløksbaguetter fra han var rundt ett år.
svarer som de andre, at det hadde jeg ikke vært redd for! Ikke noe "farlig" med hvitløk vel?
Sønnen min ELSKER hvitløksbaguett :jupp: Han smakte det første gang når han var litt over 1 år, hvis jeg ikke husker feil.
Klart du kan gi det- ingen fare. Bare fint å introdusere mange ulike smaker, og minske skepsis til nye ting.
Alle mine jenter har også spist hvitløksbaguetter fra de var omtrent året, så det går sikkert helt flott :jupp: Sønnen min ELSKER hvitløksbaguett :jupp: Han smakte det første gang når han var litt over 1 år, hvis jeg ikke husker feil.
Sønnen min ELSKER hvitløksbaguett :jupp: Han smakte det første gang når han var litt over 1 år, hvis jeg ikke husker feil.
Samme med Adrian ... han elsker det! Hvitløk er jo sunt :nikker:
Tidligere bruker
29-09-2005, 12:09
Klart han kan få smake. Jeg mener (etter egen erfaring) at man ikke skal være redd for å gi barn krydret mat, (unngå chili, riktignok) men SALT bør man droppe. Å ikke gi barn salt, betyr ikke at man ikek skal gi dem oregano, persille, basilikum, timian, hvitløk (i normale mengder) estragon, paprika, pepper, kummin, koriander osv. Du skjønner :blunk:
da jeg begynte å gi Lille spaghetti bolognese krydret jeg med frisk eler tørket basilkum, oregano og hvitløk. men ikke salt. Jeg brukte karbonadedeig eller kjøttdeig uten salt og vann. Og det gikk rett hjem. Da hun var 13 mnd spiste hun hele wokede scampi med koriander, litt chili og hvitløk. Man MÅ IKKE berøve barn for smak, selv om de ikke skal ha salt! Hvis de ikke venner seg til mange ulike smaker og konsistenser, kan man risikere å få en veldig sær ungen som ikke liker noens om helst...Mat er godt, og børe være skikkelig god også til de små. (det skal bare mangle litt salt, når du smaker på den)
Sandra elsker hvitløksbaguett, hun også :nikker: og hun er 13 mnd.
Hun er glad i mat som smaker, og som Madam Mim sier; man må ikke berøve barna sjansen til å få krydret mat selv om man bør skippe saltet.
Sannemor
02-10-2005, 06:39
Her i huset spiser minstemann stortsett det samme som oss. Middagsglass vil han ikke ha, så han får krydret mat, men vi bruker lite salt. Jeg er ikke så glad i å salte maten for mye. :)
Angelique
02-10-2005, 06:47
Alle mine jenter har også spist hvitløksbaguetter fra de var omtrent året, så det går sikkert helt flott :jupp:
Oliver er ingen storspiser, men hvitløksbaguetter det elsker han
Har spist det fra han var ca.året
Her i huset spiser minstemann stortsett det samme som oss. Middagsglass vil han ikke ha, så han får krydret mat, men vi bruker lite salt. Jeg er ikke så glad i å salte maten for mye. :)
Enig :nikker: Dersom man bruker annet krydder i maten smaker det så godt og man "slipper" å bruke salt for å få smak på maten
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.