PDA

Se hel versjon : Den "nya" Litago`n med 30% mindre sukker

Jacobs_mamma
29-09-2005, 18:46
Kanske är det bara mina barn som är kräsna - men efter att jag hade köpt den nya sorten för några veckor sedan, vill varken den äldre eller dne yngre ha Litago längre. :snurt:

Tänkte först inte på det, utan skulle ge minstemann hans favorit med bringebär till mellanmål, som vanligt. Mannen var hemma, och då minstemann inte ville ha den sa han att han kunde ta den istället. Jag sa då att det var så konstigt, äldstemann ville inte heller ha jordbær yoghurt längre - något som han ÄLSKAR och minstingen tog 1-2 skedar och grøsset.

Mannen smakade på yoghurten och grøsset. Han sa den var sur, och tyckte inte alls att det var konstigt att barnen inte ville ha yohgurten. (det var för övrigt ett BRA dato på den, så den var inte gammal)

Vi öppnade en med jordbær, och det var samma sak. Surt.

Efteråt läste jag på en mjölk-paket att de har istället laktosreduserat yoghurten, och då blir den "naturligt" söt.

Köpte efter ett tag ett konkurerande märke - och det har minstemann ätit med hull och hår. Äldstemann vill fortfarande inte ha någon yoghurt.... :mhmm:

Någon annan som märkt detta - eller är mina barn väldigt kräsna? :snill: :snurt:

Det är väl bra att producenterna tänker på detta med socker i maten, men samtidigt tycker JAG personligen att 1 bägare med yoghurt per dag inte är all världen.

Tidligere bruker
30-09-2005, 05:27
Sander spiste den uten problemer, men nå var ikke han vant til den gamle litago heller da..

Nennemor
30-09-2005, 06:17
Eirik spiser den, men Elise har alltid sagt at Litago er sur.

Lilu
30-09-2005, 06:21
Vilde spiser den uten problemer - men den er litt syrligere enn den gamle var. Men den går ned på høykant hos oss.

pipp
03-10-2005, 07:08
Andreas synes den er like god som den gamle, han reagerer ikke på den men det går ned på høykant her igården :jupp:

~Maila~
03-10-2005, 07:43
S foretrekker faktisk den nye Litago'en. :-) Sier hun skal ha Mummi-yoghurt. :knegg: For om dere ikke visste det, så er det ikke ei ku - men Mummi-trollet som er på pakket. Sier S...

amor
06-10-2005, 18:11
Nå måtte jeg tenke litt, men dette stemmer faktisk her også. De ønsker kun youtplait 0,1% her nå og det ønsket har blitt mye sterkere etter at sukkerinnholdet ble redusert. Antar at det har noe med smaken å gjøre ja...

Like greit synes mor altså... :glis:

Mondeo
06-10-2005, 18:31
Ungene mine reagerer ikke på smaken på den nye Litagoen. Tror overhodet ikke de har registrert noen forskjell. Men jeg må bare få sagt at Tine-yoghurten er boikottet her i huset etter at de forandret på den. Ikke at jeg liker yoghurt selv, men mannen min synes den har blitt ufyselig.

Dimples
06-10-2005, 18:57
Nabojenta vil ikke ha den nye Litagoen. Hun fikk seg et beger med bringebærsmak, noe hun brukte å like godt, men grøsset og sa den var sur. Moren smakte på den, og syntes det samme. Her i huset har han ikke bemerket det noe, men jeg har kun kjøpt blåbærsmak da siden det er den han liker best. Kjappfot spiser ikke så mye yoghurt siden han heller foretrekker en rislunsj istedet.

Fellina
06-10-2005, 19:04
Eirik spiser den, men Elise har alltid sagt at Litago er sur.

:nikker: jentungen liker den ikke...allefall ikke den m jordbær..banan går til nøden.

Shannon
06-10-2005, 19:24
Barna mine spiser den gjerne, men de var ikke vant til "sukkeryoghurt" fra før heller.

Blümchen
06-10-2005, 19:28
Tror muligens Thelma også likte gamle Litago bedre. Ikke så lett å vite siden hun sjeldent spiser noe frivillig. Men youghurt pleide å være en slager, men nå er hun ikke like begeistret lenger.