Se hel versjon : Grøtspørsmål
Hei!
Kortid begynner doke med grøt?
Og kva grøt brukar doke til barna dokar???? Med eller utan gluten? Kva er det egentleg som er "farleg" med gluten? Allergi???
Anette og Katja (4 mnd)
Planlegger fullamming til 6 måneder.
Marthe får nesten bare morsmelk nå. Hun har fått smake litt innimellom på ulike matsorter - særlig frukt.
Men faste måltider med grøt eller middag har jeg tenkt å vente til hun blir 6 måneder med. Jeg kommer ikke til å begynne med grøt. Jeg kommer til å starte med grønnsaker og middag fordi jeg innbiller meg at det er lettere for kroppen å ta opp grønnsaksfibre fremfor korn.
supermamma
06-01-2002, 13:21
Begynte med maisgrøt og risgrøt som ble blandet med NAN. Prøvde først med utpumpet morsmelk, men det likte han ikke. Nå er han blitt 5 mnd, så nå bruker vi litt hvetegrøt frukt som blandes med vann. Har også begynt med to grøtmåltider pr dag nå etter jul.
Cazandra
06-01-2002, 13:41
Sarah begynte med litt grøt før leggetid da hun var 3,5 mnd.
Det var råd fra helsesøster, pag at hun la så lite på seg og sov veldig dårlig på natten.
Begynte med maisgrøt, så prøvde vi risgrøt( fikk hard mage av den)...nå bruker vi hvetegrøt med vann fra 5 mnd`s alder...Mmmmm
Begynnte gi Sarah grøt når hun var 4 måneder. Hun fikk, og får fortsatt, maisgrøt før leggetid. Har siden 5 dager tilbake også gitt henne grøt etter frokost-puppen.
Gluten er vel et eggehvitestoff som tarmen kan ha problemer med å fordøye når de er så små? Noen klarer aldri å fordøye det, - altså ikke en allergi, men glutenintoleranse. (Og så mener man at det i noen tilfeller kan skyldes at de begynte med gluten for tidlig?)
Hei.
Jeg har akuratt startet å gi Martin grøt om kvelden. Han er bare tre måneder men er sulten som en bjørn:p
Ønsker å amme han så lenge som mulig, helst til han er over et år, bare så det er sagt!!
Men melkeproduksjonen min går kraftig ned om kvelden, så å bare amme om kvelden nytter ikke.:(
Prøver å få melkeproduksjonen opp, ammer ofte og bruker håndpumpe i tilleg.Den melken jeg klarer å pumpe ut ekstra i løpet av dagen bruker jeg i grøten og på natten ved siden av amming.
Synes det var litt leit å måtte starte med grøt så tidlig men gutten kan jo ikke være sulten heller.
Grøten jeg bruker heter Maisgrøt (fra Nestle) og er fri for gluten.
Hilsen Kakka og Martin(f04.10.01)
Vi har nettopp begynt med grøt. Hun har fått i 4 dager nå og gaper som bare det. Hadde planer om å fullamme til 6 mnd, men det er jo ikke så lenge igjen nå. (Blir 6 mnd den 20. jan.)
Vi bruker maisgrøten til nestle 4 mnd.
Hei!
Begynte med maisgrøt og risgrøt fra Nestle når Thea var 4 mnd:)
:mervink:
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.