PDA

Se hel versjon : Bursdagsfest av den litt sunnere sorten?

Polkadot
13-10-2005, 10:53
Gutten min fyller 2 år, og det skal feires! Men saken er at jeg vil gjøre det så sunt som mulig. Ønsker at mine gulrotmuffins uten hvitt sukker skal være det mest usunne på festen, men trenger da tips til hva jeg kan servere av godsaker. Både mat og "godteri"-tips ønskes.

Kristin
13-10-2005, 11:14
Abonnerer!

Kommer selv ikke på annet i farten enn oppkuttet frukt (gjerne litt av den spennende og eksotiske sorten).

kaffelars
13-10-2005, 21:17
Det finnes ikke godteri som er sunt!!! :glis:

Men dette er litt interresant hva som hadde passet i en bursdag for en to åring!

Da må det bli varm kakao og grilling av lakseburgere/kyllingpølser på engangsgrill eller noe sånt.....

GOD BURSDAG!

Polkadot
13-10-2005, 21:18
Det finnes ikke godteri som er sunt!!! :glis:

Men dette er litt interresant hva som hadde passet i en bursdag for en to åring!

Da må det bli varm kakao og grilling av lakseburgere/kyllingpølser på engangsgrill eller noe sånt.....

GOD BURSDAG!

Fler som har like dårlig fantasi som meg, ser jeg....

Theron
13-10-2005, 22:22
Hvor mange barn skal du ha i selskapet?

kan de ikke evt få være med å bake eller lage noe god "middag" selv?

Da spiser de jo det meste...

Med gulrot muffing til dessert ;-)

Det finnes jo mye sukkerfritt godteri nå...eller er ikke det noe kanskje?

Lykke til uansett!!!

Lotte26
13-10-2005, 23:21
:digger: Frukt og grønnsaker med mango-dipp :digger:

-Påsmurte rundstykker o.l. med masse godt og spennende pålegg. Stikk ut pålegget med f.eks pepperkake-former, og ha på masse morsom frukt til pynt (hjerteformede agurkskiver, stjernefrukt o.l.)

-Tørket frukt er populært her i huset. Jeg pleier å lage en skål med en egen blanding av Crunchy Musli, tørket papaya og mango. Ungene digger det!

-Fruktsalat med masse spennende frukter i.

-Grove vafler med brunost. Det serverte jeg en gjeng unger en gang, vaflene var borte på et blunk! (Bruker bl.a. havregryn og olje i dem)
Oppskrifter finnes på nett.

Polkadot
14-10-2005, 07:05
:digger: Frukt og grønnsaker med mango-dipp :digger:

-Påsmurte rundstykker o.l. med masse godt og spennende pålegg. Stikk ut pålegget med f.eks pepperkake-former, og ha på masse morsom frukt til pynt (hjerteformede agurkskiver, stjernefrukt o.l.)

-Tørket frukt er populært her i huset. Jeg pleier å lage en skål med en egen blanding av Crunchy Musli, tørket papaya og mango. Ungene digger det!

-Fruktsalat med masse spennende frukter i.

-Grove vafler med brunost. Det serverte jeg en gjeng unger en gang, vaflene var borte på et blunk! (Bruker bl.a. havregryn og olje i dem)
Oppskrifter finnes på nett.

Det høres ut som noen fine ideer!

Nennemor
14-10-2005, 07:26
Popcorn er OK godteri. Det kan du pynte med også ved å tre på tråder og lage noe morsomt ut av.

LadyBee
14-10-2005, 07:39
Russedessert? Nøyaktig like usunt som et glass saft og to spiseskjeer semulegryn per tre barn, for det er nettopp det det er:

(Kok saft og gryn i fem minutter, avkjøl nesten til romtemperatur og mixmasterpisk i ti minutter. Server eventuelt de rosa skumdottene flytende i en skål melk.)

Ha en fin bursdagsfest!

Anettemor
18-10-2005, 10:10
dette er kjempegodt måååååååååååå prøves