Se hel versjon : Hva er egentlig pinjekjerner???
Lurer på noe jeg!
Har nøtteallergi og lurer veldig på dette er med pinjekjerner/pinjenøtter ... er det en nøtt? Hva er det kjernen til?
Synes det ser så godt ut med pesto men tør ikke smake fordi jeg ikke helt vet hva som er i det ... :uff:
Noen som vet? :???:
Honeypie
01-11-2005, 20:57
Det er frøene fra konglene på pinjetreet. Dermed er det et frø og ikke en nøtt.
Dermed skulle det være greit å spise, men her er det jo individuelle forskjeller.
Du kan kanskje prøve litt og se??
Du kan jo også lage en pesto uten pinjekjernene. Bland sammen de øvrige ingrediensene og du får en veldig god pesto av det også:
-Basilikum
-Olivenolje
-Parmesan
-Hvitløk
Takk :) Mente at jeg hadde hørt noe sånt nemlig ... da kan jeg prøve da :D
Du kan jo også lage en pesto uten pinjekjernene. Bland sammen de øvrige ingrediensene og du får en veldig god pesto av det også:
-Basilikum
-Olivenolje
-Parmesan
-Hvitløk
Heter ikke det pistou?
Honeypie
02-11-2005, 09:09
Heter ikke det pistou?
I Italia som regnes som "opphavslandet" til denne sausen heter det Pesto.
Pesto kommer fra et område nord i Italia som ligger nær grensen til Frankrike.
I Provence-området på den franske siden av grensen har de også sine versjoner av denne sausen og der kalles den Pistou.
Altså: "same, same but different" :blunk:
Altså: "same, same but different" :blunk:
:haha:
Dette er vel århundredes Thailandsuttrykk?
Lurer på noe jeg!
Har nøtteallergi og lurer veldig på dette er med pinjekjerner/pinjenøtter ... er det en nøtt? Hva er det kjernen til?
Synes det ser så godt ut med pesto men tør ikke smake fordi jeg ikke helt vet hva som er i det ... :uff:
Noen som vet? :???:
Min mann har også nøtteallergi. Han tåler ikke pinjekjerner. Så hvis jeg var deg ville jeg vært forsiktig.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.