PDA

Se hel versjon : Dessert

Camelia
07-01-2002, 17:30
Hei! Hannah :baby: her! (bruker ikke smokk, jeg da men...)

Lurte på noe, jeg. (Mamma har skrevet så mye i det siste, så nå synes hun at jeg skal spørre selv!)

Får dere dessert til middag hver eneste dag?? For det får ikke jeg. :( Mamma sier at det får hun ikke selv heller, så da så! Luksus, sier hun at det er… Men det er nok mest fordi det er så mye sukker i disse fruktdessertene på glass, og fordi mamma er for lat til å lage dessert til meg selv… Jeg får for så vidt masse frukt og grønnsaker å gnage på sånn innimellom, men det teller ikke helt å bare gnage liksom… Vil ha det i magan jeg!
Hva får dere andre bebisser til dessert? Og får dere ALLTID dessert etter middag? Noen som kjenner til fruktmos på glass UTEN sukker? Bortsett fra Hipps fruktgrøt med korn, for den får jeg innimellom, både varm og kald. (Anbefales, forresten!) All Nestlé-frukt har jo så mye sukker...

Lurer Hannah...

Sol
07-01-2002, 18:28
Jeg fikk masse dessert før jeg. Men nå, etter jeg har fått så mye tenner, har det blitt litt mindre. Mamma sier det er så mye sukker i disse glassene, men hva gjør vel det ? Det er jo det beste jeg vet jo. Spesielt den med pære og mango. Tror jeg får dessert 2 ganger i uken jeg. Pleier ikke å få ett helt glass da, og det tror jeg er fordi mamma spiser opp resten. Hun er nemlig også veldig glad i pære og mango-desserten :)
Jeg er også veldig glad i youghurt, og spiser gjerne det til lunsj sammen med grøten min. Og Hipps fruktgrøt er super-nam !
Men nå kan jeg ikke skrive mer, for nå er det kveldsmat.
Snakkes ! :)

:klem: fra :vink: Patrick

Hampus
07-01-2002, 19:08
Har ikke fått dessert jeg.......!:sint: Mammaen min lot meg smake på banan, men det likte jeg ikke, så det teller vel ikke.....?

Milli
07-01-2002, 19:52
Hei!

Jeg fikk masse dessert fra glass før, jeg. Men så kom det en hel haug med tenner (auuu), og da ble det plutselig slutt! Så nå får jeg banan hvis jeg vil ha, og det vil jeg jo alltid, for "naaan" er jo det beste som finnes!:D Har fått kiwi og melon noen ganger også, nammenammmm!

Hormonella
11-01-2002, 08:16
En sjelden gang!
Fikk oftere før, men det var mest bladet ut i grøten.
Banan er dessert her innimellom!

Tyfon
11-01-2002, 11:21
:D Jeg får dessert hver dag jeg, hvis jeg orker etter grøten da:cool:
Mutter fikk den råe stavmikseren til jul.. og når`a starter opp den..DA vibrerer jeg nesten i vippestolen min:gal:
Det varierer litt da.. mellom banan, eple og pære.. liker alt sammen jeg:D
Mutter synes det er greit å lage det selv, for da slipper`a å gi meg alt det sukkeret.. og jammen går det raskt også.. tar ikke mange minuttene å lage istand altså.. Råder dere alle til å skru på sjarmen, koster ikke kjempemye for enn sånn dings heller;)
Mutter synes det blir litt "feil" å kalle det dessert egentlig hun da.. det er jo frukt med MASSE sunne vitaminer i også da;)
Kroppene våre trenger jo det også:cool:

:cool: Bjørnar

Mummimamma
12-01-2002, 18:14
Får dessert kanskje annenhver dag, jeg:D Og mammaen min er litt lat, så foreløpig går det i masse-sukker-glassene fra Nestle. Pærepure og nypepure er favorittene:nam: Men jeg får ikke så mye, kanskje et glass eller to i uka. Og så har jeg ingen tenner ennå, jeg da:p

Smatt, smatt fra Mummimammas Snorkfrøken

PS- Hvis noen har noen gode tips om hvordan man lager dessert, så tar vi gjerne imot. Vi har ikke stavmikser, men vi har blender!