PDA

Se hel versjon : Forslag til middag i selskap?

Aimee83
05-11-2005, 14:34
Vi skal ha bursdagselskap for Julie nå snart og jeg er ikke særlig fan av å servere pølser og brød eller smørbrød i en sånn anledning - alle gjør det liksom. Vi har også invitert de ganske tidlig på en søndag (kl 14) så jeg ønsker å servere de ordentlig middag. Vi blir 17 stk så det kan ikke være så altfor avansert. Og gjerne noe som ikke blir hardt eller tørt av å stå i varmeovn litt eller litt ekstra tid på kokeplata, da jeg kunne tenkt meg å laget maten ferdig før de kom.

I Alexander sin 3 års bursdag så fikk de servert chili gryte, salat og baguetter. Ønsker noe annet denne gangen. Gjerne noe litt spennende, nytt som er rikt på smak. Ikke nødvendig å ta spesielle hensyn i valg av mat med tanke på barna, de spiser det meste og jeg finner alltids en måte og gjøre om maten de skal ha så den blir barnevennlig.

Noen forslag? (Ikke sjømat).

Markusmor
06-11-2005, 07:44
Lasagne
Kyllinggryte

Lykket til:)

maya 80
08-11-2005, 08:17
jeg lager en pastaform som både unger og voksne pleier og være veldig glade i......
du kjøper de grønne posene med pasta med ostesaus i butikken....og spagettisaus.. pluss kjøttdeig....og litt ost da...
lag pastaen med litt mindre væske. (- 1dl).. steik kjøttdeigen.. og lag spagettisausen...
ta ei ildfast form e.l
legg pasta med ostesaus i bunnen... ett lag.. så ett lag med kjøttdeig og spagettisaus.... så pasta oppå der igjen.. åsså ost på:)

er kjempe godt.. og enkelt og lage:)
server gjerne med hvitløks baguetter e.l og salat til....

Kattebatt
10-11-2005, 13:23
Pai er godt, lett å variere og enkel å holde lunk i. Kan fylles med det meste, mn broccoli, bacon og eggestand er jo digg da! Også litt god revet ost på toppen. 3 paier med litt god salat til er mitt forslag :)

him
10-11-2005, 13:30
Tror jeg ville ha servert en eller annen gryterett. Her er det masse spennende å velge i fra helt tradisjonelle finnbiff-gryter til afrikanske greier (for min del hadde de afrikanske greiene blitt fra pose. Finnbiff kan jeg lage :) )

Så hadde jeg servert med ''passende'' brød og spennende salat. Stjernefrukt er flott i salat til unger synes jeg. Den smaker ingenting og ser kuul ut ;)

Tammis
10-11-2005, 17:38
Betasuppe og flatbrød!!!

:fnis:

Belle
10-11-2005, 17:45
Jeg er Trønder så jeg ville ha servert Innherredssodd :tøff:

Hva med hjemmelaget pizza med salat til.