PDA

Se hel versjon : Grøten kommer opp igjen!

Bechus
07-01-2002, 20:32
Heisann alle kloke damer!! :) Jeg har begynt å gi jenta mi på 5 mnd grøt, har gjort det i ca. 4 dager. Men! Problemet er at det ser ut til at all grøten kommer opp igjen. :uff: Hun er vanligvis ikke noen gulper, men nå spruter det ut av munnen hennes. :( Og jeg er rimelig sikker på at det er grøten. Hun viser ikke noen tegn til at hun ikke liker det når jeg gir henne grøten, :nam: så jeg skjønner ikke noe. :???: Synes liksom ikke det er noe vits i å gi henne grøt når den likevel kommer opp i samme farta. Er det noen av dere som har opplevd noe av det samme. :???:
(Ops! denne meldingen skulle kanskje ha vært på mat for små mager, men shit au!)

Hilsen en undrende :hjerter: Bechus :hjerter:

Elma
07-01-2002, 20:54
Satt akkurat å tenkte på å skrive et innlegg om det samme! :)
Jenny er også 5 mnd nå og vi har gitt henne grøt siden lørdag. Lørdagen var grøten helt T Y N N og den gikk ned på høykant. Mamma'en ble såå glad! :D I går lagde jeg mer vanlig konsistens på grøten og hun spyttet ut igjen og brakk seg nesten hele tiden. :( :( Da jeg skulle gi henne grøt i dag svelgte hun nok feil og trakk grøt ned i feile kanaler. Hun spydde og spydde og ble helt tett og begynte å blåne. Ettter lang stund roet det seg ned og hun klarte å puste normalt igjen. Men ikke mamma'en! :gal: :gal:
Etter en stund var hun jo kjempesulten igjen siden magen var tomtom etter all spyinga. Hun ble ikke fornøyd etter litt amming - så jeg lagde en porsjon med H E L T tynn grøt igjen. Dette forsvant i en fart! :nam: :nam:

Så mitt eneste råd - av egen erfaring er å lage grøten kjempetynn i starten - slik at de lærer seg svelginga godt før de begynner med mer fast grøt. :) :)

Linda
07-01-2002, 20:58
Tenkte jeg bare skulle fortelle hva helsesøster sa om "grøtstart"..

Vi begynte med grøt VELDIG tidlig. Emma Sofie var bare 3 mnd. i alder, og bare 1 mnd. i forhold til termin ( prematur).

Da sa i allefall helsesøster: Prøv med grøt ( Emma Sofie ble ikke ordentlig mett av melk). Så: DERSOM HUN IKKE ER KLAR FOR GRØT- KOMMER DER BARE OPP IGJEN.

Så kanskje du rett og slett har årsaken der? prøv med å vente ei uke..
Håper dere får dreisen på grøten... ( Vi synes det er kjempe gøy og godt)
:mervink:

Bechus
07-01-2002, 21:29
Ååååh, da er egentlig Marie Louise bare 4 mnd, siden hun ble født en mnd for tidlig og i tillegg var dysmatur. (2125 gr.) :gal: Ja, da venter jeg heller noen uker..... Takker og bukker for svar. dere er noen sveisne damer. :D

Pegasus
07-01-2002, 21:42
Hei!
Jeg har også noen av de samme erfaringene - grøten kom i retur i bøttevis! Maria har brukt lang tid på å venne seg til grøten. Begynte med grøt tidlig(4mnd.), men hun spiste ikke et skikkelig måltid før hun var 6mnd. Start med bare noen få skjeer med tynn velling de første dagene/ uka. Vi tok også pause fra grøtspisinga en stund - det hjalp:) I den senere tida har vi prøvd med litt brød og middag, men det kom i retur:uff: så nå holder vi oss til grøt en stund fremover!
Håper dere får dreisen på spisinga etterhvert - mattilvenning tar tid! :gal: Lykke til!