Se hel versjon : Sukkervann
Har lenge prøvd å få Tuva til å drikke vann, men hun syns ikke det smaker no særlig.
I dag sa min mamma at jeg kunne gi henne litt sukkervann. Hadde 2 teskjeer sukker i 1/2 l vann.
Og gjett om hun drakk da.....
Det jeg lurer på nå er om det er bra eller ikke? Noen som vet??
Mamma foreslo og gi henne sukkervann på natten også, istedet for melk, da hun absolutt ikke har behov for nattmåltidet.
Alle tips taes imot med takk
Hei. Emma Sofie har kun fått sukkervann når hun har blitt stukket ( blodprøver). Ellers får hun melk.. ( og vann)
Må si meg veldig uenig med din mor om sukkervann på natten..
Da blir jo poden vant til å få noe søtt på natten...
Etter å ha sett et skrekkeksempel nr 1. ( en liten gutt- 3 år, med bare råtne tenner) kommer mitt barn ALDRI til å få sukkerholdig om natten.
( selvfølgelig melk nå som hun er så liten, men etterhvert skal vi over på vann)
Vet at mange kanskje blir fornærmet, men tar sjansen: Saft på flaska om natten er en uting!!!
det ødelegger barnas tenner -også de som ikke har kommet enda.....
Gikk kanskje litt lenger enn det du spurte om, men føler at dette er så viktig at jeg bare måtte..
Sorry til de som føler seg fornærma..
Ronja drikker ikke gjerne vann, men det går om hun er tørst.
Om natta får hun melk en gang - utenom dette får hun intet.
(Er det veldig krise tilbys hun vann og får drikke eller la være.)
I dag fikk hun smake saft for første - og eneste gang på lenge. Fytti, det gikk unna! En ting er tennene (som hun ikke har), en annen er at hun ikke skal venne seg til at det må være sukker om det skal være godt. (Vi vet jo alle åssen DET er en gang i måneden!)
Ville ikke brukt sukkervann til annet enn "bedøvelse" som man blir anbefalt ved luftsmerter og annet hos babyer. Absolutt ikke erstatning for melk! Er det meningen hun skal få noe å drikke, hvorfor ikke best mulig vare?
Jeg tror heller ikke jeg hadde kommet til å gitt sukkervann altså. Det brukes som smertestillende ved kolikk, men da også i bare små små mengder og kun når barnet gråter. Det skal ikke engang gies forebyggende!
Tror nok jeg heller ville gitt enten melk, eller vann! Vann er sunt, og er hun tørst nok så drikker hun vel????
Jeg tror ikke det er heldig å gi sukkervann pga tenner, vet også av en gutt som hadde råtne tenner av å konstant suge på flaske med saft i.
Jeg har gitt sukkervann noen få ganger som smertestillende til Emil da han hadde kolikk på det værste, og det så jo ut som han syntes det var innmari godt da!
Kanskje det ender med at hun bare vil ha sukkervann, siden det på en måte er litt "snavel"? Kanskje hun får for vane å våkne om natta for å få sukkervann også? Ikke vet jeg, men jeg hadde i allfall ikke kommet til å gitt det!
Hei!
Jordmødrene på sykehuset sa at man kunne gi babyene kokt vann (nedkjølet til 37grader) hvis de hadde mageknipe eller var svært aktive på nattetiden. Dette skulle sette i gang tarmene, og gjøre dem "døsigere". Sukkervann kan brukes til mageknipe hvis ikke vanlig vann hjelper.
Jeg gir aldri Emma vann utenom at hun har mageknipe, og bare noen sekund etterpå smeller det skikkelig i bleia:p
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.