Se hel versjon : er det lov??
I nær butikken hos meg så har jeg lagt merke til at de selger matvarer, barnemat osv til halv pris når varen har gått ut på dato.
Er det lov?
Hvis varen er merket med "best før" så er det lov. Det betyr nemlig ikke at det er farlig å spise den etter den maten, men kanskje at kvaliteten når det gjelder smak kan være redusert...
ok, jeg kjøpte ett glass med juice fra nestle der en gang halv pris sto det på glasset pga av dato, men når jeg kom hjem å så på glasset så hadde det godt ut for par mnd siden så den gikk rett i søppla. Vet at det er grøter til barn og middagsglass til barn som dem selger ut.
Har sett at det er halvpris på varer som går ut den dagen, men aldri sett de har solgt varer som er lere mnd gammle nei. :urk:
Vet ikke om det er lov, men jeg hadde ihvertfall ikke kjøpt den!
Vet ikke om det er lov, men jeg hadde ihvertfall ikke kjøpt den!
Hadde heller ikke kjøpt det. Men det er sjeldent jeg handler der, de har tapt seg etter nye eiere
smultbolle
17-11-2005, 23:35
Da var det på tide at den blonde dumme kassadamen uttalte seg ser jeg... NEI! Det er ikke lov å selge varer som har gått ut på dato, ikke en gang om de er merket best før, de kan selges dersom de går ut samme dag, men altså ikke senere. :niks:
Ja jeg trodde heller ikke det var lov. Jeg har jobbet i helsekostbutikk, og der fikk vi IKKE lov å selge produkter som var gått ut på dato, selv om mange av kostilskuddene kan brukes så mye som et halvt år etter utløpsdatoen. Vi satte ned prisen, som regel til 50 %, en stund før utløpsdatoen, og dagen etter de hadde gått ut, kastet vi dem, gav dem bort eller tok dem med hjem selv.
buzziebie
23-11-2005, 14:30
hmmm...er ikke dette lov? Hvorfor skjer det så ofte da?
Har også opplevd det, men kebab kjøtt(sånn flate i frysedisken). De var merket godt at de var gått ut på datoen også var de nedsatt i pris. Men de var jo gått ut for flere mnd siden! :shock: Ordentlig ekkelt syns jeg det er!
Synes også det er ekkelt :jupp:
Zakeemamma
25-11-2005, 11:58
Er ikkje lov med slik mat, om det er frosen mat kan ein selja det nokre dagar etter haldbarhetsdato, men IKKJE barnemat! Kjenner nokon som vart skikkelig dårleg i magen av å eta barnemat som var utgått på dato. Det er jo ekstra ekkelt når det er små babyar som skal ha det i seg...
Det er lov å selge kjøtt som går ut DEN dagen iallefall! - På nærbutikken vår selger de ut krydder etc til halv pris når datoen har gått ut og ferskvarer når de går ut i løpet av 1-2 dager...
....Jeg synes det er greit å kjøpe biff etc som går ut om noen dager, for den er mørere enn den som er helt "fersk"...men ikke når datoen har gått ut nei...har et psykisk forhold til slikt jeg!!!
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.