Se hel versjon : Hvor mange kaker trengs til barnedåp?
Snart skal lillegull døpes, og vi har bedt inn de aller nærmeste.Vi blir da 20stk. Nå lurer jeg på hvor mange kaker vi må ha? Hva slags kaker er 'vanlige' å ha feks?
Oskarsmamma
20-11-2005, 19:15
2 kaker skulle holde ! Man baker som regel alt for mye. Hvis du vil ha litt å variere i, kan du kanskje ha 3, men da får du mye til overs.
Jeg ville laget kakene litt mindre i størrelse, og hatt 4 slag.. Skal liksom være litt "ekstra" i dåp.
Evt. ha kransekake eller iskake..
Jeg synes alltid det er bedre å ha for mye enn for lite, så jeg ville i hvertfall gått for 4. I våre selskaper pleier vi å ha ostekake (måha!), brownies, eplekake, pecanpie, mandelkake, gulrotkake etc. (er ikke så glade i vanlige krem- og marsipankaker). :jupp:
Tjorven75
20-11-2005, 19:55
Som regel trenger du mindre enn du tror. Hos oss ble det i hvert fall ALTFOR MYE kaker. Vi var 27 i dåpen og hadde 6 kaker. Noen ble nesten ikke rørt i det hele tatt.
De kakene det forsvant mest av var: marsipankake (mamma bestilte hos en baker), gulrotkake (min spesialitet) og brownies/sjokoladekake (svigerinna mi lagde).
I tillegg hadde vi kransekake, prinsessekake og ostekake.
Honeypie
21-11-2005, 08:07
Vi var 25 i småens dåp og hadde 2 kaker og litt krumkaker. Hadde tapasbuffet først, og kakene som dessert. Holdt i massevis hos oss.
Vi var 20 med stort og smått i Lillegutts dåp - hadde bestilt marsipankake (16biter) + en ostekake og gulrotkake - dette var mer enn nok (og jeg som vurderte kransekake i tillegg!)
Anettemor
22-11-2005, 11:20
signerer denneJeg ville laget kakene litt mindre i størrelse, og hatt 4 slag.. Skal liksom være litt "ekstra" i dåp.
Evt. ha kransekake eller iskake..
Vi var 23 eller 24 stk (husker ikke nøyaktig) i dåpen og hadde marsipankake, fromasjkake, nøttekake, hjemmebakte lefser og kransekake. Det holdt i massevis!
Bergensmamma
22-11-2005, 20:06
Vi var vel ca 20 stykker mener jeg og hadde alt for mange kaker. Jeg hadde bestilt kransekake, så hadde vi gulerotkake, suksessterte, daimiskake og ostekake. Var alt for masse selvsagt men vi var "heldige" for vi hadde dåp 15 mai
I E's dåp hadde vi 2 kransekaker, suksessterte, marsipan dåpskake, kringle og ostekake!
Vi var 30stk i dåpen og hadde altfor mye kaker.. :jupp:
Kiara_pus
24-11-2005, 23:04
Jeg synes alltid det er bedre å ha for mye enn for lite, så jeg ville i hvertfall gått for 4. :jupp:
Enig! I dåpen til tusenfryd med 23 gjester hadde me
Marsipankake fra bakaren som eg pynta sjølv, beregna på 20, (halve kaka gjekk så me kunne nok hatt ei mindre men det høyrer liksom med å ha ei dåpspynta marsipankake)
Kransekake (også ei festkake som nesten er eit must, og den er grei å fryse etterpå)
Rund sjokoladekake
ostekake
kringle
+ langpannekake pga barna.
Det var ein god del igjen, men eg hadde hatt like mykje skulle eg hatt ein ny dåp.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.