Se hel versjon : Jeg får ikke åpnet syltetøy glasset..
Tidligere bruker
21-11-2005, 15:53
Noen råd..
skulle ha pannekaker i dag og mille ville ha jordbær syltetøy på.. jepp.. :sukk: det ble ikke noe av.. syltetøyet altså.. hvordan skal jeg få opp glasset.. jeg er ikke en svak person.. jeg bare får det IKKE opp..:snill: like før jeg lemper det i bosset...
RÅD ønskes..
Hold lokket under kokende varmt vann under kranen en stund, eller prøv å stikk en kniv oppunder kanten på lokket til du hører vakumet forsvinner. :)
Tidligere bruker
21-11-2005, 16:10
Dunk en gang med noe hardt midt oppå lokket før du prøver å åpne.
Ta en kniv under lokket og få ut luften :kidoki:
Angelique
21-11-2005, 16:12
Jeg er svak i armene og klarer så og si aldri å åpne sylteglass e.l.
Holder lokket under koende vann og bruker et oppvaskhåndkle til å vri opp lokket med umiddelbart (metall utvider seg i vann)
Da går det alltid
Lykke til
.... eller du kan slå på siden av lokket der kantene går litt utover. Da slår du til du hører at lokket "klikker" og da er det bare å skru opp :glis:
Tidligere bruker
21-11-2005, 16:17
Jeg er svak i armene og klarer så og si aldri å åpne sylteglass e.l.
Holder lokket under koende vann og bruker et oppvaskhåndkle til å vri opp lokket med umiddelbart (metall utvider seg i vann)
Da går det alltid
Lykke til
skal prøve dette... takk..
Bimbeline
21-11-2005, 16:17
Det er kraftig vakuum av og til i de glassene. Noe av det som har blitt nevnt før her burde virke!
Må nok sende deg en sånn Tupper-dings som er god til sånne ting altså. Ellers får man faktisk kjøpt et eget verktøy til å løsne det med før man skrur det av.
Gudd løkk!
Elisabet
21-11-2005, 16:18
På bokseåpnere er det ofte en sånn liten krok/hake på i tillegg. Denne setter du bare rett under kanten på lokket og vipper litt opp, så vips er vakumet ute og lokket lett å få opp. :D
Hold lokket under kokende varmt vann under kranen en stund, eller prøv å stikk en kniv oppunder kanten på lokket til du hører vakumet forsvinner. :)
Dette gjør jeg også hver gang jeg ikke får lokket opp!
Det kan også hjelpe å gi glasset en god dunk under.
Jeg pleier og ta en saks å slå hull i lokket.
Fikk du opp syltetøyglasset? :undrer:
(alt man skal lure på da :fnis: )
Skaff deg en mann? :snill:
Dunk en gang med noe hardt midt oppå lokket før du prøver å åpne.
:jupp:
Funker hver gang det...
Jeg tar alltid skaftet på en kniv eller noe og slår et par ganger midt opp på lokket. Da slipper mye vakumet og glasse er enklere å åpne.
Tidligere bruker
22-11-2005, 09:39
Skaff deg en mann? :snill:
ja det hadde vært veldig greit i slike situasjoner.. :haha:
Ja jeg fikk det opp. stakk en kniv opp langs siden av lokket.. og da var det bare til å skru det rett av.. også fikk mille jordbær syltetøy på speltbrødet til kveldsmaten sin..:snill:
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.