Se hel versjon : Appelsinjuice
Jørgen er nå 1 år, og i dag fikk han smake en blanding av appelsin- og ferskenjuice, veldig mild og fin. S nå lurer jeg...er det farlig eller skadelig på noen måte å gi ham appelsinjuice? kanskje litt utvannet? hvor mye kan jeg gi? hvor ofte?
jepp, det var altså det jeg lurte på da...
Takker og bukker for svar
Klem Thea og Jørgen (ett heeeelt år:) )
Tror ikke det er noen fare å gi litt appelsinjuice, men det du må tenke på er at han ikke får sutte på flaske med juice. Det er nemlig veldig skadelig for tennene (gjelder både juice, brus, saft og melk), men et lite glass i ny og ne har ihvertfall ikke jeg hørt skal være farlig. Du kan jo godt vanne den litt ut.
:klem: Marie
Litt appelsinjuice skader ikke, men husk at det er mye sukker i slike drikker. Derfor må han ikke gå med slikt på flaske eller lign.
Dessuten må du ikke gi for mye. Appelsinjuicen sliter veldig på nyrene, så jeg ville ha hatt litt vann i juicen jeg. Så vær forsiktig at barnet ikke får for mye hver dag... :)
Spør gjerne helsesøster om det når du er der neste gang...
Vil bare si at det er ikke sukker i juice, og derfor ingen grunn til å holde ham unna på den måten. Allikevel er jo juice veldig sterkt. Merrker selv at jeg blir "sur" i magen av appelsinjuice.
Tror jo du merker fort om magen tåler det, og dessuten regner jeg med at du ikke gir så store mengder i gangen.
Vann er best.....
:klem::kidoki:
Ok! du har rett, det var visst ikke sukker i appelsinjuicen... men det var det i Eplenektaren.... ja, ja så feil kan man altså ta... men takk for at du rettet det opp...:)
Men jeg holder fortsatt fast på at det er veldig skadelig for nyrene å drikke for mye appelsinjuice...!
Cazandra
09-01-2002, 10:31
Appelsinuice har en del "syre" som kan skade emaljen på tennene, så derfor bør man passe seg for den.;)
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.