Se hel versjon : Antall kaker til bursdagsbesøk?
Desembermamma
26-11-2005, 11:20
Hvor mange kaker lager dere som også har mat (pølser/pizza/hamburgere) til bursdagsbesøkene?
linka-mor
26-11-2005, 11:49
Vet du, jeg har alltid bakt 3 kaker når jeg kun har 10-15 stk gjester...og da har jeg i tillegg innbakt pølser eller pizza..... og det blir alltid aaaaltfor masse :himle:
Unger spiser neste ikke kaker i hele tatt, det går på godteri og brus....og voksne tar nå ett stykke av en kake elller to...
Tipper jeg hadde kunne klart meg med 1 kake men det blir så vanskelig å velge hvilken kake man skal bake da...:dåne: og så baker man en kake ekstra, bare sånn i tilfelle...
:knegg: ikke mye hjelp i meg...
Kommer jo litt an på hvor mange gjester du skal ha. Min er faring er at man som regel ender opp med alt for mye kake. Så lenge de kan fryses, så er jo det bare flott. Da har du til uventet/planlagt besøk en annen gang.
Vi er som oftes rundt 30 personer, voksne og barn, fordelt på to selskap. De gangene jeg har hatt lite plass i fryseren har jeg kjøpt en bursdags-marsipankake og så har jeg feks en gulrotkake og en sjokolade-skuffekake. Da har vi pølser, muffins, pastasalat osv i tillegg.
Så 2-3 kaker rekker ivertfall til 30 personer i min familie. Er dere ferre så holder det med to kaker. Men som sagt, dersom du har frysemuligheter og er glad i å bake så er det bare å kjøre på :jupp:
Huff...nå fikk jeg sinnsykt lyst på kake :haha:
Lykke til med feiringen!
Vi var 11 ban og nesten 20 voksne nå til prinsens 2-årsdag, og da hadde vi en sjokoladekake i langpanne (laget av spelt og fruktose og masse egg ;) ), muffins og en iskake. I tillegg skjærte vi opp frukt og lagde fruktspyd.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.