PDA

Se hel versjon : kjøttdeig..

Tidligere bruker
29-11-2005, 09:57
en kjøtt deig som gikk ut på dato den 21.11 men som har ligget i frysen fra den 15.11... kan den taes opp av frysen i dag og brukes i dag??

MTB
29-11-2005, 09:59
en kjøtt deig som gikk ut på dato den 21.11 men som har ligget i frysen fra den 15.11... kan den taes opp av frysen i dag og brukes i dag??

Det vil jeg da tro, jeg hadde iallefall brukt den :snill: Jeg ser feks på Coop obs selger dem kalkun nå som er frossen som gikk ut i begynnelsen av november...

Ferskenbeinet
29-11-2005, 10:04
helt klart, så lenge den har vert frossen!

Aimee83
29-11-2005, 10:04
Det er vel ikke noe problem!

Tidligere bruker
29-11-2005, 10:05
Det vil jeg da tro, jeg hadde iallefall brukt den :snill: Jeg ser feks på Coop obs selger dem kalkun nå som er frossen som gikk ut i begynnelsen av november...

uffda.. har de lov til det altså??:eek: tror ikke jeg ville KJØPT kjøttdeig som hadde gått ut på dato, men denne kjøpte jeg jo i november også har den bare ligget der.. er litt redd for slikt jeg.. hehe.. derfor jeg spørr her.. :rødme:

Nennemor
29-11-2005, 10:05
Hvis kjøttdeigen var i orden da du la den i fryseren er det ikke noe problem å bruke den nå.

Tidligere bruker
29-11-2005, 10:06
oki takk for svar alle sammen

Lilith
29-11-2005, 10:09
Ja, det kan den da!

Lilith
29-11-2005, 10:09
Ja, litt sent svar der. :lol:

Tidligere bruker
29-11-2005, 10:21
Ja, litt sent svar der. :lol:
Bedre seint enn aldri :dulte:
Må være kjapp her på NM - her løses verdensproblemene på 12 minutter:knegg:

C@momilla
29-11-2005, 19:00
uffda.. har de lov til det altså??:eek: tror ikke jeg ville KJØPT kjøttdeig som hadde gått ut på dato, men denne kjøpte jeg jo i november også har den bare ligget der.. er litt redd for slikt jeg.. hehe.. derfor jeg spørr her.. :rødme:

Vetuka, det finnes faktisk ikke grenser før hva folk kjøper som er gått ut på dato!! :tullerdu: Jeg blir overrasket selv noen ganger.. :stønn

Tidligere bruker
29-11-2005, 19:02
Vetuka, det finnes faktisk ikke grenser før hva folk kjøper som er gått ut på dato!! :tullerdu: Jeg blir overrasket selv noen ganger.. :stønn

haha..:whatever: liksom..
husker da jeg jobbet på rema var jeg skikkelig overrasket over hva ekle og ødelagte ting folk kjøpte så lenge det var på tilbud..:tullerdu: :rabla:

*Linda*
29-11-2005, 19:04
Har hørt noe om at kjøttdeig som du fryst før utløpsdato kan brukes i 3 mnd etter best før.

C@momilla
29-11-2005, 19:05
haha..:whatever: liksom..
husker da jeg jobbet på rema var jeg skikkelig overrasket over hva ekle og ødelagte ting folk kjøpte så lenge det var på tilbud..:tullerdu: :rabla:

Ja, mye rare folk ute og går..

Kommer avogtil folk som har funnet en vare som har gått ut på dato langt bak i en hylle og spør om de kan få den.. Æsj altså..:stønn

Tidligere bruker
29-11-2005, 19:12
Ja, mye rare folk ute og går..

Kommer avogtil folk som har funnet en vare som har gått ut på dato langt bak i en hylle og spør om de kan få den.. Æsj altså..:stønn

:kvalm:

kom på msn da baby!!!:glis:

AnneKristine
30-11-2005, 03:39
Er dere virkelig så hysteriske når det gjelder utløpsdatoen på matvarer? :shock:

Tidligere bruker
30-11-2005, 06:31
Er dere virkelig så hysteriske når det gjelder utløpsdatoen på matvarer? :shock:

ja selvfølgelig er man det når det gjelder kjøtt og meieriprodukter..:tullerdu:

AnneKristine
30-11-2005, 06:47
ja selvfølgelig er man det når det gjelder kjøtt og meieriprodukter..:tullerdu:

Ja men kjøtt holder seg jo en god stund i fryseboksen når det ble fryst mens det var ferskt.

Å en pakke med uåpnet skinke kan godt spises selv om den gikk ut på dato for en dag og to siden.

En kjenner jo veldig godt på lukten når kjøttvarer og meieriprodukter for den saks skyld ikke bør spiser.
Å lukter det bra og ser fint ut har ikke jeg problem med å spise det selv om datoen på pakken er vell forbi. Men er kansje bare jeg som tar så lett på det :snill:

Tidligere bruker
30-11-2005, 06:52
Ja men kjøtt holder seg jo en god stund i fryseboksen når det ble fryst mens det var ferskt.

Å en pakke med uåpnet skinke kan godt spises selv om den gikk ut på dato for en dag og to siden.

En kjenner jo veldig godt på lukten når kjøttvarer og meieriprodukter for den saks skyld ikke bør spiser.
Å lukter det bra og ser fint ut har ikke jeg problem med å spise det selv om datoen på pakken er vell forbi. Men er kansje bare jeg som tar så lett på det :snill:

det med kjøttdeigen min hadde jeg ikke peiling på.. det var jo derfor jeg spurte..
jeg spiser aldri kjøtt eller melk osv hvis det har gått ut på dato.. hvis det er ferskt.. :noway: stoler aldri på lukt.. kylling kjøttdeig lukter jo ÆSJ når man åpner det.. det kunne likegjerne vært råttent, hadde ikke turt å tatt den sjansen nei.. det har jo vært så utrolig mye rart med kjøttdeig osv i media i det siste.. :leppe: syns det er litt skummelt da..

jeg er jo en pingle kanskje men... jeg har jo ansvar for at Mille spiser noe som er bra og da tar jeg ikke noen sjanser..

MTB
01-12-2005, 05:18

Har ikke peiling. Jeg tenkte bare jeg skulle sjekke, da de hadde tilbud på kalkun til 29,- kg, og la da merke til at den hadde gått ut på dato. Vet at Ultra har gjort det samme med noe indrefilè som hadde vært frossen. Tror nok de har lov til det, siden to så store matbutikker gjør det :snill: Kjøper det ikke selv, da betaler jeg heller litt ekstra for å få ferskt kjøtt :jupp:

MTB
01-12-2005, 05:22

Jeg er nok det :snill: Jeg drikker feks ikke melk som gikk ut i går, og langt mindre spiser jeg pålegg som jeg vet har gått ut på datoen selv om det kanskje bare var igår. Vet ikke hvorfor det er slik, men jeg innbiller meg at det smaker rart av dem da :rabla:

Polkadot
13-12-2005, 19:04
Men når det gjelder kjøttdeig, så er det ofte at de som ligger ferdigpakket i kjøledisken ofte har vært fryst og tint igjen, og da skal man ikke fryse og tine de en gang til.

Dette bruker å stå på pakken med liten skrift.