Se hel versjon : Hvilken type ribbe er best?
Hvilken type er saftigst og best, tynnribbe eller familieribbe?
Er det flere typer også kanskje :undrer:
Er det flere typer ribbe? :blond:
Er det flere typer ribbe? :blond:
:knegg:
Tynnribbe er det lite fett på, så den blir ikke så saftig og fin.
vi sverger til familieribbe, og så skjærer vi heller vekk noe av fettet etter steking.
AprilJenny
16-12-2005, 20:55
Tror det er noe so m heter midtribbe også? Det er vel det som er mellom tynnribba og familieribba det da?:fnise:
Familieribba har den store "steka" på deg, altså kotelettkammen, dvs, mere kjøtt i en svær klump!
Røkt fåreribbe, aka pinnekjøtt, er best.
:D
AprilJenny
16-12-2005, 21:08
....en gang satt det igjen en brystvorte på ribba vår...setter ting litt i perspektiv ja...
Murmelmamma
16-12-2005, 21:13
Jeg liker den som mamma lager! :blond: :tøff:
....en gang satt det igjen en brystvorte på ribba vår...setter ting litt i perspektiv ja...
:tullerdu:
Uansett, de fleste ribbetypene blir vel gode så lenge du ikke steker de ihjel :knegg:
(Sier hun som hadde en svææært tørr ribbe i fjor.... Med hele svigerfamilien på besøk :whatever: Hold deg godt under 5 timer i ovn :rofl: )
AprilJenny
16-12-2005, 21:19
5 timer ja? Knegg...var det hele grisen du stekte da? Ribbe er godt uansett!
Ribbe Finnes i tre varianter: tynnribbe, familieribbe og midtribbe. Tynnribbe og familieribbe er mest brukt. Ribbe kan tilberedes med og uten svor. Det vanligste er å tilberede den med svor, uten svor blir den et magrere alternativ. Tynnribbe er ribbe uten kotelettkam. Midtribbe er ribbe med kotelettkam (tynnribbe sammen med magert kjøtt fra kotelettkammen). Familieribbe er midtribbe uten ryggben, dette gjør den lettere å skjære opp. Familieribbe og midtribba trenger litt lenger steketid enn tynnribbe.
Her (http://www.matprat.no/Recipe.aspx?artid=7736&mnu1=&mnu2=) er en link til hvordan steke ribbe :blunke:
Her i huset er det familieribba som teller! Elsker den deilige kotelettkammen...:nam:
Når jeg snakket med kokken som jeg kjenner i dag, så sa han at tynn ribba er best :???:
Jeg har ingen anelse, så jeg stolte på han jeg.
Maritmor
16-12-2005, 23:58
Jeg fant masse hår på min en gang! Litt ekkelt ja :urk:
Men vi bruker familieribbe. Å gleder meg til julaften nå jeg :snill:
Helt klart tynnribbe. Den er jo en del dyrere også, er vel en grunn til det... Du får det du betaler for :)
har ikke snøring på hva som er forskjellen på ribbene.......den beste er den som mammaen min lager:fnise:
Maximillia
17-12-2005, 22:43
Jeg liker best familieribbe, fordi jeg liker den delen med kotelettene og ikke så godt selve tynnribba.
Lager tynnribbe i dag for på julaften er d pinnekjøtt som gjelder. Dessuten må jeg grise ut komfyren før gubben skal vaske den i morgen.:fnise:
Kosta bare 28 kr kg på Rema og d synes jeg var billig.
:kvalm:
Takk for innspill. Jeg kjøpte tynnribbe jeg!
Håper ikke jeg finner brystvorter på den :kvalm:
Har også kjøpt pinnekjøtt, vi skal ha begge deler på julaften.
Tidligere bruker
20-12-2005, 20:19
Vi bruker familieribbe :nam:
Har også funnet masse hår på maten vår :urk:
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.