Se hel versjon : Jeg har glemt hvor mye de skal ha
Jeg ammer om morgonen.Men hvor mye skal ungen ha i døgnet med mme?
Jeg har glemt hva helsesøster sa...:snill:
Tror det skal stå på mme-pakken?? Jeg husker ikke jeg heller..
Hvor mange måneder er barnet ditt? Barn som får MME skal ha til de er mette, når de er sultne, akkurat som brystbarn. Grensen på "hvor mye som er for mye" er forskjellig utfra hvilken helsesøster du spør - men det skal stå noe veiledende på pakken. Da ztjerna drakk 1300ml i døgnet begynte vi med velling om kvelden. Når barnet drikker rundt 1000ml i døgnet, og nærmer seg/er over fire måneder ville jeg vurdert grøt/velling.
Det står en hel liste på mme-pakken. Men jeg fulgte den aldri, jeg gav henne mat når hun var sulten. Det er nok det mest riktige, jeg har ikke sansen for mating etter klokka eller anvisninger, såfremt barnet er friskt og det ikke er noen spesiell grunn til det. :)
Men de skal helst ikke ha mer enn maks 1 liter i døgnet, fikk jeg beskjed om da jenta mi var baby.
Tror det skal stå på mme-pakken?? Jeg husker ikke jeg heller..
Glemte så klart av å si at hun er 11 mndr. :stønn:
Trenger hon da MME mer i det hele tatt, hvertfall blir det vel da sånn tørstedrikk bare. Hun spiser vel jo ordentlig mat/babymat, og da er MME ikke så viktig som ernæring mer. Men har hørt om barn som bare vil drikke, og spiser nesten ingenting pga det, så for mye skal de vel ikke ha. Hmm, klarte egentlig ikke å hjelpe deg / svare...;-D
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.