PDA

Se hel versjon : MME-måleskje?

'Liten'
03-01-2006, 20:08
Fordi jeg sliter med å pumpe meg har jeg nå kjøpt inn NAN HA1 til å blande med ris-grøten til Oliver. Valgte denne fordi vi har endel allergier i familien, og skal bruke den en stund før vi går over til grøt som vi blander med vann.
Men det store spørsmålet er: Hva er en måleskje med MME-pulver? Jeg tok hele full, men etterpå så jeg at det er en strek i midten i måleskjeen. Men 1 måleskje er vel hele full, eller skal det bare være til streken? Nå sitter jeg og bekymrer meg for at han altså har fått for mye pulver i forhold til vann-mengden i blandingen. :sukk: Noen som kan hjelpe meg?

lykkeliten02
03-01-2006, 21:17
Fordi jeg sliter med å pumpe meg har jeg nå kjøpt inn NAN HA1 til å blande med ris-grøten til Oliver. Valgte denne fordi vi har endel allergier i familien, og skal bruke den en stund før vi går over til grøt som vi blander med vann.
Men det store spørsmålet er: Hva er en måleskje med MME-pulver? Jeg tok hele full, men etterpå så jeg at det er en strek i midten i måleskjeen. Men 1 måleskje er vel hele full, eller skal det bare være til streken? Nå sitter jeg og bekymrer meg for at han altså har fått for mye pulver i forhold til vann-mengden i blandingen. :sukk: Noen som kan hjelpe meg?

Jeg lager MME på flaske og har gjort det med 2 barn etter ammeslutt. Har alltid brukt full skje flatet ut med en kniv, altså du drar av alt på toppen slik at det blir en strøken måleskje.

Stikka74
03-01-2006, 21:25
Vi brukte også NAN HA1. Måleskjeen som følger med skal være strøken. Ikke stappet, full og strøket med en kniv f.eks. Så det høres ut som du har gjort riktig :nikker:

lykkeliten02
03-01-2006, 21:28
Vi brukte også NAN HA1. Måleskjeen som følger med skal være strøken. Ikke stappet, full og strøket med en kniv f.eks. Så det høres ut som du har gjort riktig :nikker:

Mener du at slik jeg gjør det er feil?? Altså stiller måleskjeen nedi og fyller den helt og stryker av toppen slik at den blir strøken?

Blæ, glem det jeg skrev, leste svaret ditt feil, uff.

'Liten'
03-01-2006, 21:33
Takk for svar :klemme:
Han har holdt det gående i hele kveld, men da slipper jeg i allefall å bekymre meg for at han har mageknip fordi jeg ikke klarte å blande riktig. :puh: Gjorde det akkurat som dere skriver.

Stikka74
03-01-2006, 21:59
Lykkeliten02: Det jeg mente med ikke stappet, var at noen bruker siden på posen for å få skjeen strøken. Men da blir jo mme'n stappet nedi og det er plass til mer enn om man bare fyller opp og stryker av med en kniv. :)

Skrev det nok litt rotete. Ikke meningen å forvirre :)

guniss
05-01-2006, 17:25
Takk for svar :klemme:
Han har holdt det gående i hele kveld, men da slipper jeg i allefall å bekymre meg for at han har mageknip fordi jeg ikke klarte å blande riktig. :puh: Gjorde det akkurat som dere skriver.

Høres ut som om du blander riktig ja:) Alltid gjort det sånn jeg iallefall.
Men om han har mageknip.. passer du på at vannet ikke er for varmt? Om man blander i pulveret i varmt vann kan barna fort få mageknip.. Vannet skal holde ca 40 grader.. Bare en tanke! :)