PDA

Se hel versjon : Når de ikke vil spise...

Skulpe
07-01-2006, 11:37
Hva gjør dere når barna ikke vil spise maten sin? Får de noe annet eller må de vente til neste måltid?

Syns dette er vanskelig. Min elste på 4 år er veldig tynn og har bestandig spist dårlig. Når han ikke vi ha maten, så prøver vi likevell å oppfordre han til å spise (uten å mase.... (går det egenlig ann).). Hvis han fremdeles ikke vil ha så prøver vi å holde på at han må vente, men vi vil jo så gjerne at han spiser...

Anneledes med andremann... Han er i godt hold, der har det ikke så mye å si hvis han hopper over ett måltid...

sommermamma
07-01-2006, 11:58
Her er det også et problem inimellom ,men emil har nok av å gå på da.Men om det går FOR lang tid siden han spiste sist,så prøver jeg å lokke han med noe som jeg VET han liker.Det pleier å funke.
Om det er brødmat han ikke vil ha så pleier det å funke med en skive banos eller nugatti.Men sist nevnte er siste utvei for å få han til å spise.

Så kan jo prøve å finne noe som du vet han liker veldig godt.
Skjønner at du synes det er vanskelig.

Skulpe
07-01-2006, 12:19
Det som er vanskelig er å holde på prinsippene samtidig... Som for eksempel at de bare får nugatti på brødskiva når det er helg... Jeg vet jo at han sikkert spiser brødskive midt i uka også om han får det på...:jupp: