Se hel versjon : Dere med Soyamelk barn...
Hvor lenge av gangen får dere blåresept av barnelegen?
Vi får nemlig bare på 30-40 kartonger av gangen og må tilbake til han for å få ny. Noe jeg og min mann synes er helt håpløst!
Rebecca drikker mye melk i døgnet enda, og apoteket her nede fortalte at han kan skrive ut en "åpen" resept som varer et år. Altså at vi kan hente ut det vi trenger i løpet av det neste året.. Noe som hadde vært MYE lettere for oss, enn å dra til legen hver 3. mnd. :mumle:
Kan svare deg i morgen for da skal vi til legen. Ble henvist før jul men TTT.:sukk:
Vi bruker Nutramigen da, men fikk resept på 80 bokser, så den varer leenge ja. Kan og hente ut soyasemp på samme resepten.
Nå ble jeg litt forvirret.... Har dere resept på soyamelk? Vår lille gutt, nesten 1år tåler ikke melk, ble full i utslett og sluttet med melk, 3 dager senere var han helt fin...
Men noe resept har vi ikke fått, hva vil det si? Vi kjøper på helsekostbutikker til kr 24 per kartong...
Nå ble jeg litt forvirret.... Har dere resept på soyamelk? Vår lille gutt, nesten 1år tåler ikke melk, ble full i utslett og sluttet med melk, 3 dager senere var han helt fin...
Men noe resept har vi ikke fått, hva vil det si? Vi kjøper på helsekostbutikker til kr 24 per kartong...
Ja har blåresept, så trygdekontoret betaler. Fordi hun har levd på SS siden april.
Vi bruker Nutramigen da, men fikk resept på 80 bokser, så den varer leenge ja. Kan og hente ut soyasemp på samme resepten.
Kan du si meg hva som ordrett står på resepten da?
Ville bare informere om at smågutter helst ikke skal drikke soya grunnet den hormonliknende effekten soya har.
Dette bør legen vite selvom dessverre ikke alle gjør det:tullerdu:
Ris eller havremelk er et godt alternativ.
Selvom jeg er en stor tilhenger av helsekost og handler mye der,er prisen på soyamelk,havremelk,rismelk etc lavere på meny og ultra.
Kan du si meg hva som ordrett står på resepten da?
Har dessverre ikke resepten her, den ligger fast på apoteket. Men står at vi kan ta ut opptil 80 bokser Nutramigen. I tillegg står det at vi kan ta ut produkter som samsvarer...eller noe sånt:) Derfor får vi ta ut Soyasemp også.
Vi fikk resepten på barneklinikken, vet ikke om det gjøres annerledes der. Rart at dere må fly å få ny resept hver gang. Det hun bruker ene måneden, bruker hun jo vitterlig neste måned også:undrer:
Pelleline
10-01-2006, 14:58
Usikker på hvor mye vi får av gangen (han får Prosobee), men vi trenger ikke å møte opp hos legen hver gang resepten skal fornyes:niks: Da tar vi en tlf til legekontoret, snakker to ord med kontordama, og hun fakser fornyet resept til apoteket vi bruker. De oppbevarer resepten for oss, og vi henter ut bokser når vi trenger dem. Syns det fungerer kjempefint:jupp:
Pelleline
10-01-2006, 14:59
I tillegg står det at vi kan ta ut produkter som samsvarer...eller noe sånt:) Derfor får vi ta ut Soyasemp også.
Hm, hva er det da:undrer: Kanskje vi også kan det:D
Hm, hva er det da:undrer: Kanskje vi også kan det:D
Det er små kartonger med ferdig melk. Blandes 50/50 med vann og varmes. :kidoki:
Vi bruker Nutramigen, har fått resept som i prinsippet gjelder for 10 år, men den må fornyes 1 gang i året pga toleransetesting.
På vår resept står det at den er utskrevet ifm en paragraf ang kumelkproteinallergi.
Det er små kartonger med ferdig melk. Blandes 50/50 med vann og varmes. :kidoki:
Det er den vi bruker og, kjempeenkelt!
Gutten min er rett over 4 år... Vi har blå resept enda. Vi får ny resept ca 1 gang i året, når vi er inne på allergologisk poliklinikk til tester.
Vet ikke hvor lenge, kansje til 7 år ?
Vi får for et år av gangen. Det er jo håpløst å måtte dra tilbake til legen flere gang pr år kun for å få ny resept på soyamelk, liksom !!
Vi får for et år av gangen. Det er jo håpløst å måtte dra tilbake til legen flere gang pr år kun for å få ny resept på soyamelk, liksom !!
Nettopp! Nå har vi vært der 4 ganger på 9 mndr! :dåne:
Jeg er drittlei, og må ringe og ha ny time om... 30 dager, for det er ca det vi har igjen av melk. Om de da denne gangen ikke kan faxe over resept til apoteket, et års forbruk, så ber jeg om en ny barnelege.
Skriver deres lege antall melk, eller bare en "åpen resept" som er gyldig i et år?
Resepten vår er på en kartong soyasemp pr. gang med gyldighet i ett år.Nettopp! Nå har vi vært der 4 ganger på 9 mndr! :dåne:
Jeg er drittlei, og må ringe og ha ny time om... 30 dager, for det er ca det vi har igjen av melk. Om de da denne gangen ikke kan faxe over resept til apoteket, et års forbruk, så ber jeg om en ny barnelege.
Skriver deres lege antall melk, eller bare en "åpen resept" som er gyldig i et år?
Vi også kjøper rismelk/soyamelk på helsekosten. Var hos barnelegen i dag men hun mente at snuppa ikke hadde melkeallergi.:skummelt: Bæsj er til for å byttes og bleier er jo gratis d. Hmm for en holdning. Blir helt satt ut jeg. Lykke til for du har nok krav på melk på blå resept og måtte du få en bedre lege enn d jeg hadde.:shock:
annemede
13-01-2006, 19:48
Hei, vi har nettopp fått ny resept på Neocate, med gyldighet i 1 år.
Legen skriver " Reit:1år" på resepten og dermed gjelder den i 1 år!
annemede
13-01-2006, 19:51
Vi også kjøper rismelk/soyamelk på helsekosten. Var hos barnelegen i dag men hun mente at snuppa ikke hadde melkeallergi.:skummelt: Bæsj er til for å byttes og bleier er jo gratis d. Hmm for en holdning. Blir helt satt ut jeg. Lykke til for du har nok krav på melk på blå resept og måtte du få en bedre lege enn d jeg hadde.:shock:
E-78, så trist at det var holdningen du møtte! Kan jeg spørre hvem du var hos?
Jeg var på ktr med snuppa i går, og holdningen til spl som gjorde prikktesten fikk meg til å nesten fly i taket. (fikk ikke utslag på prikk-test, og spl konkluderte raskt med at snuppa ikke hadde allergi, og hvorfor i all videste verden vi kasta bort tida hennes med å komme for å ta prikk test.
Håpløse kvinnfolk!
:sorry: sorry, ikke meningen å "ødelegge" tråden din.
Vi får heller ikke resept :sukk: Hun hadde ikke nok utslag på avføringstesten til at hun kunne få det ( hun var 6 mnd når vi tok den). Hun har alle symptomene, og skulle hun få i seg noe med melk i så er det utslett og diare og vondt i magen i flere timer etterpå, men hun reagerer altså ikke nok på melk til å få resept :snurt:
LinePine84
18-01-2006, 19:48
Hvor lenge av gangen får dere blåresept av barnelegen?
Vi får nemlig bare på 30-40 kartonger av gangen og må tilbake til han for å få ny. Noe jeg og min mann synes er helt håpløst!
Rebecca drikker mye melk i døgnet enda, og apoteket her nede fortalte at han kan skrive ut en "åpen" resept som varer et år. Altså at vi kan hente ut det vi trenger i løpet av det neste året.. Noe som hadde vært MYE lettere for oss, enn å dra til legen hver 3. mnd. :mumle:
Vi har fått resept der vi kan hente 40 kartonger med soyasemp fire ganger.. tror jeg..noe sånt.. har også fått innvilget det gratis via trygdekontoret. Resepten fikk vi etter allergiprøver hos spesialist på sykehuset.
annemede
19-01-2006, 10:16
Vi får heller ikke resept :sukk: Hun hadde ikke nok utslag på avføringstesten til at hun kunne få det ( hun var 6 mnd når vi tok den). Hun har alle symptomene, og skulle hun få i seg noe med melk i så er det utslett og diare og vondt i magen i flere timer etterpå, men hun reagerer altså ikke nok på melk til å få resept :snurt:
Da lurer jeg på hva slags lege dere har vært hos?
Vi har fått åpen resept, som gjelder ett år.
Vi bruker ikke så mye MME, men kjøper soyamelk på helsekost og rismelk på OBS.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.